Bukefalos 28 år!

Vattenskada!?

flugskit

Trådstartare
Haha det är helt galet. Har under en längre tid hört att det har splashat i väggen där avloppsrören går ner i min lägenhet (alltså rören från de som bor i lägenheten ovanför mig). Har inte tänkt mer på det, utan trott att det var i rören det splashade. Igår var en kompis förbi och han tyckte det lät himla konstigt så han slet lös ena väggen i min garderob och det var ju värsta fiskedammen där inne :eek:
Imorgon ska det i alla fall komma någon snubbe från någon rörfirma och täta rören, sen ska de väl förhoppningsvis se hur omfattande skadan är. Men vad händer sen? Låt säga att de behöver riva den andra väggen för att komma åt rören och skadan, så tapeten och så skadas. Kommer det tapetseras om då? Alltså på bostadsrättsföreningens bekostnad? Eller kommer jag få stå för jobb, tapeter, ev. nytt golv osv?


Trevligt med bajs i garderoben :crazy:
 
Sv: Vattenskada!?

Oj! Det var det värsta..

men det vore väl konstigt om du skulle få bekosta det? det ser jag ingen anledning til?

//r
 
Sv: Vattenskada!?

rören ska bostadsrättsföreningen stå för!

Dock ska tapeter och grejer dvs "inredning" stå på din hemförsäkring.
 
Senast ändrad:
Sv: Vattenskada!?

Hoppas det är så! Våran o brf försäkring borde ju mötas någonstans på mitten. Det är ju inte riktigt mitt fel att rören gått paj..
 
Sv: Vattenskada!?

Men hyresrätt och bostadsrätt är skilda saker.

Det är det sistnämnda som det handlar om :)
 
Sv: Vattenskada!?

Korrekt :)

Nu har det varit hit nån gubbe och kikat. Han mätte lite luftfuktighet och fondväggen i TV-rummet (Läckan syns från garderoben i sovrummet, men gränsar till TV-rummet). 70% fuktighet :eek: Satana
 
Sv: Vattenskada!?

Oj :eek:

Du får ursäkta men jag kunde inte låta bli att skratta när du skrev "Trevligt med bajs i garderoben".
 
Sv: Vattenskada!?

Oj :eek:

Du får ursäkta men jag kunde inte låta bli att skratta när du skrev "Trevligt med bajs i garderoben".

Hahahah alla jag skriver det till skrattar åt mig. Fick världens panik igår när jag tyckte mig skymta jordens bajspöl där inne. Hoppade omkring och lät konstigt mycket och länge så min pappa, som jag f.ö. pratade i telefon med, konstaterade att jag var löjlig och bad min kompis se hur det såg ut när han vaknat. :angel:
 
Sv: Vattenskada!?

Min mamma fick vattenskada,ja egentlige inte hon,utan hyresgästen ovanför..
Hon tyckte ett tag att det krasade så konstigt från hennes badrumstak...
En dag då kom taket ner, på mammas toagolv,ja över toan,handfat,badkar..
Ja,hyresgästen ovanför hade vattenläcka..En liten,som hade hållt på ett tag och då fuktat golvet,vilket blir min mammas toatak!

Hon stog inte förnågonting av kostnaderna,och inte hyresgästen ovanför heller!
 
Sv: Vattenskada!?

Tack för dagens skratt hörni! :rofl::rofl:

Och hoppas bajset snart försvinner ur garderoben... :angel:
 
Sv: Vattenskada!?

Men det är ju skitskönt... jag menar, tänk om han inte hade kollat? Då hade du fortfarande haft bajs i garderoben. :eek:

Hahah sant, ska nog tacka min vän. Hade ju kunnat utveckla sig till bajsmonster också :rofl: Vem vill leva med sånna?



Hur som.. en liten uppdatering.
Idag var byggnissarna hit. Imorgon ska dom riva min vägg tydligen, så idag har jag fått skruva ner hyllor, speglar m.m. från väggarna så dom kan riva ifred utan attackerande hyllor och speglar. Ser rätt naket ut, men jag gillar ju naket så vad gör det?! HEHE. Nämen skämt å sido, här får ni lite bilder från min überintressanta dag.

080403286.jpg


IMG_3099.jpg


IMG_3100.jpg


Handy woman :banana:
IMG_3093.jpg


IMG_3097.jpg
 
Sv: Vattenskada!?

Ja, min älskade fondis ska dö :(
Men förhoppningsvis kommer det upp någon lite snyggare fondtapet där sen när faran är över :)
 
Sv: Vattenskada!?

En lite uppdatering då. Har numer ett hål i väggen o en brummande maskin från Anticimex stående i TV-rummet. Känns inte så bra det här =P
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 600
Senast: Ullmerkott
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Hemmet En äldre bekant till mig har fått en vattenskada i sin bostadsrätt. Försäkringsbolaget anser att skicket i lägenheten är för dåligt för...
2
Svar
20
· Visningar
1 864
Senast: Ramona
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
4 950
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp