Vattentätast av Rhino och Rambo

angelic-a

Trådstartare
Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst?

Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som jag reklamerade då det läckte igenom som bara den när det regnade, mitt på ryggen typ inte sömmar eller så. Fick ett nytt täcke men nu läcker det också! Detta täcke är bara använt ca 5 månader och är inte tvättat någon gång (inte heller särskilt skitigt).

Kontaktade stället där jag köpte det och fick till svar att Horseware godkänt min reklamation även denna gång men att dom ville ge mig pengar tillbaka istället denna gång. Horseware rekommenderade mig att istället köpa ett täcke från Rhino då det var uppbyggt på ett annat sätt, regnspärren satt mellan yttertyget och fodret.

Jag tycker kanske att det är lite konstigt att Horseware rekommenderar ett täcke som ska vara "sämre" än det täcket jag har haft som ska vara så bra att dom lämnar 3 års garanti på det. Varför lämnar dom isf inte garanti på Rhino om det nu är bättre vattentäthet på det?

Någon som har Rhino och Rambo som kan uttala sig om vilket som är bäst? Gillar verkligen mina Rambotäcken och tycker om modellen mycket bättre än Rhino.
 
Tråkigt att det läckt, tå stycken dess utom:mad:
Jag har både ett rambo och ett rhino. Rambot är samma modell som ditt och inköpt i typ november förra året, så nöjd hittills. Hoppas verkligen inte det börjar läcka! Valde just det för att slippa läckage och att jag gillar modellen. Ponnyn funkar inte riktigt i wug men vill ha v-knäppning.
Rhinot (wug ponny ofodrat) har jag haft 1.5 säsong på lösdriftshäst och inköpt bättre begagnat. Har alltid hållit torrt och då går islänningen typ aldrig in i ligghallen oavsett väder. Upplever Rhinot som längre i ryggen och smalare i bogen än Rambot i samma storlek.
 
Har inte haft Rambo men många Rhino och ingen har läckt minsta lilla, främst varit fodrade dock.
 
Rhino har ju dubbla lager vattenavvisande tyg. Så jag skulle gissa att dessa håller torrare. Däremot är de väsentligt smalare i modellen jämfört med både Rambo och Amigo.
 
Okej. Tycker fortf det är konstigt om det är så att Rhino håller torrt bättre än det täcke det är garanti på. Och det är trist att Rhino inte finns med v-knäppning och tre maggjordar för det gillar jag!!

Men, ni som har både Rambo & Rhino, kan man ha samma storlek eller skiljer sig passformen så pass mycket att man behöver en annan strl?
 
Men, ni som har både Rambo & Rhino, kan man ha samma storlek eller skiljer sig passformen så pass mycket att man behöver en annan strl?

Inget av mina kallblod har passat i Rhino, dom år för smala i bogen. Rambo och Amigo passar däremot bra. Så det beror nog på vilken typ av häst du har!
 
Inget av mina kallblod har passat i Rhino, dom år för smala i bogen. Rambo och Amigo passar däremot bra. Så det beror nog på vilken typ av häst du har!

Okej. Hon är av fullblodsmodell men Rambo sitter som ett smäck så frågan är om Rhino blir tight ändå...
 
På min har jag strl 140 på Rambo och så har jag ett Rhino i strl 145. Skulle dock velat ha 140 där oxå. Tkr dom är lika längdmässigt och även passformsmässigt. Dom sitter lika bra på min häst. En vbl travare på 152cm
 
Okej. Tycker fortf det är konstigt om det är så att Rhino håller torrt bättre än det täcke det är garanti på. Och det är trist att Rhino inte finns med v-knäppning och tre maggjordar för det gillar jag!!

Men, ni som har både Rambo & Rhino, kan man ha samma storlek eller skiljer sig passformen så pass mycket att man behöver en annan strl?

Mitt rambo var vist 130 och rhinot 125 så ja rambot är längre:o:p Men Rihnot är längre än de andra 125 jag haft på islänninngen(sverigetäcket, hansbo och ullared).
Alla wug-modeller har v-knäppning av rambo o rhino.
 
Jag har både Rambo, Rhino och Amigo till min. I de sistnämnda är det dock för dåligt med utrymme för halsen så det går bara att knäppa med det undre spännet :p
Inga av mina täcken har läckt igenom. Har både fodrade och ofodrade av alla modeller. Wug varianten av Rhino upplever jag som något tajtare i bogen, det "vanliga" med extra hals sitter dock bra :) Har ett smäckert halvblod (med bred hals) ska kanske tilläggas.
 
Det är alltså inte bara jag som har läckande Rambo, yay. Tror jag reklamerade 3 st innan jag gav upp o behöll 2 pga passformen (som ju är lovely :love: ) o sen köpte andra täcken (Shires Typhoon håller tätt).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 381
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
858
Senast: Elo
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp