Ajda

Trådstartare
Tänkte vaxa bikinilinjen för första gången i år.
Den stora frågan, HUR ont gör det?!

Nästa fråga, hur länge håller det?

Trött på röda blemmor nu....
 
Jag tyckte inte att bikinilinjen gjorde alls ont, däremot fick jag röda prickar/blödde ur hårsäckarna och tyckte inte heller det var så effektivt.. Dock var det ett par år sedan nu :)
 
Tänkte vaxa bikinilinjen för första gången i år.
Den stora frågan, HUR ont gör det?!

Nästa fråga, hur länge håller det?

Trött på röda blemmor nu....
Hur ont det gör beror helt och hållet på vem som vaxar och vilken teknik de använder. Temsor är en styggelse. Hur länge det håller är högst individuellt, det beror på hur kraftig hårväxt du har, men det som växer ut är mjukare än utväxten från en rakhyvel och inte lika tät. Jag brukar inte få småsår eller lemmor efter en vaxning. Raka mig funkar inte alls. :wtf:
 
Jag har provat, men fick jätteproblem med hårsäckarna. Som tyvärr höll i sig LÄNGE.

Använder alltid hårborttagningscreme numera, tycker utväxten blir något mjukare. Och inga problem med svullna hårsäckar.
 
Jag tycker inte att det gör särskilt ont eller blir särskilt prickigt efter. Bara man tänker på att det syns värst dagarna efter så det är bra att ha lite framförhållning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej vänner! Kort version: Har ni något tips på en epilator att använda på underlivet? Lång version: Jag vill ta bort allt hår från...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 002
Senast: Thaliaste
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag började med minipiller, Azalia, när mensen kom igång efter Marodören för ca 6 veckor sedan och jag mår så skrutt. Huvudvärk...
Svar
4
· Visningar
526
Senast: bumpo
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp