Bukefalos 28 år!

Veckans osexigaste fråga

alazzi

Trådstartare
Jag har övergått till tvättpoddar eftersom det är väldigt praktiskt. Tills idag...När jag ville köra förtvätt. Inser hur extremt sällan jag förtvättar. Jaha. Förtvättspodden i maskinen. Men huvudtvättspodden? Nu fick jag ju lägga den i tvättmedelsfacket. Hoppas att det fungerar.

Ska jag behöva köpa pulver för dessa tillfällen?
 
Det borde ju egentligen samma "problem" som om man använder flytande tvättmedel och vill köra en förtvätt.

Fast jag har egentligen ingen aning, använder pulver. Har provat tvättpods men jag vill kunna dosera mängden tvättmedel själv.
 
Det borde ju egentligen samma "problem" som om man använder flytande tvättmedel och vill köra en förtvätt.

Fast jag har egentligen ingen aning, använder pulver. Har provat tvättpods men jag vill kunna dosera mängden tvättmedel själv.
Min maskin har en lucka man sätter fast om man använder flytande. Antar att det blir liknande sköljmedelsfacket. Förtvättsmedlet i maskinen och resten i huvudfacket med lucka.
 
Förlåt men... Vad är oSEXigt med olika sätt att tvätta?

Fattar ingenting.:confused:
Jag tänkte direkt på hur tvättande ofta råkar vara sexigt :angel: Slut på diverse klädesplagg, inte orkar ta på sig bh och tunn sommarklänning på sig för man ska ju hålla tvätt framför sig till och från.. Det sista hände mig, hamnade nära en vaktmästare som tydligen skulle reparera tumlaren:o


Mestadels dock i sina absoluta fulaste kläder som ingen annan än en partner skulle tycka var sexigt:D
 
Eftersom jag möjligen hjälpte till att styra tråden ur kurs vill bara skriva att jag inte riktigt vet hur man gör med tvättkapslar och förtvätt.

Tvätten är sällan så hårt smutsad att jag använder förtvätt och så brukar jag bara använda den ena av de två följande:

Då jag fått för mig att pulver är billigast, är ekonomisk av mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 177
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 064
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp