Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Vecklad schabrak

M

marina w

Vet inte varför men mina schabrak vill gärna veckla sig lite vid sadeln efter jag ridit ett tag. Nån som har någon aning om vad detta kan bero på? Min häst är mycket grov och kraftig kan det ha nåt med det att göra? Tänkte att de kanske hade legat bättre på en smäcker häst

P

Pauling

Sv: Vecklad schabrak

Jag är inte helt säker på om jag förstår hur du menar, men brukar du trä sadelgjorden genom flärpen längst ner på schabraket? I sådana fall kan du prova att låta bli det och kolla vad som händer.

M

marina w

Sv: Vecklad schabrak

Ja det brukar jag göra. Vet inte hur jag ska förklara men precis bakom sadeln vill den gärna vecka sig. Det är egentligen ingen fara, den ligger inte och skaver, tycker det verkar vara lite konstigt bara

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5539 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Googlade på det och hittade nästan inget, någon som sa att man i england använde ordet cob till hästar runt 150 cm, min ponny är ca 148...
Svar
8
· Visningar
787
Utrustning Börjar bli väldigt trött på letandet av hoppsadel som inte glider bak på min häst. Känns som jag har testat det mesta (inom rimlig...
Svar
14
· Visningar
766
Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
305
Utrustning Är det någon har erfarenhet av den? Söker en hoppsadel med bra stöd till en mindre ryttare. Ponnyns sadel idag passar bra men är för...
Svar
0
· Visningar
196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • Hundgårdar

Hästrelaterat

Omröstningar