Bukefalos 28 år!

Veckoparkering på Arlanda

Philosophia

Trådstartare
Jag hade tänkt prova att ta bilen till Arlanda på fredag för att slippa gå upp mitt i natten, men jag inser att det säkert tar lite tid i anspråk att parkera långtidsparkeringen (jag kollar på Flygets långtidsparkering) och sedan ta sig till själva flygplatsen. Hur dags bör jag vara framme vid parkeringen för att checka in bilen osv. om jag vill vara framme vid Terminal 5 strax efter 5:30? Någon som vet? Jag lyckas läsa mig fram till att resan till terminalerna tar 4-5 minuter, men det står inget om hur ofta de går.
 
Jag hade tänkt prova att ta bilen till Arlanda på fredag för att slippa gå upp mitt i natten, men jag inser att det säkert tar lite tid i anspråk att parkera långtidsparkeringen (jag kollar på Flygets långtidsparkering) och sedan ta sig till själva flygplatsen. Hur dags bör jag vara framme vid parkeringen för att checka in bilen osv. om jag vill vara framme vid Terminal 5 strax efter 5:30? Någon som vet? Jag lyckas läsa mig fram till att resan till terminalerna tar 4-5 minuter, men det står inget om hur ofta de går.

http://www.swedavia.se/arlanda/till-och-fran/buss/transporter-inom-flygplatsen/
 
Iofs i gbg men där lämnade vi bilen vid avgångshallen och så fixade de på parkeringen resten
De körde även fram den när vi kom hem
 
Tack! Fast det besvarar inte riktigt min fråga. :) Jag kan i och för sig tänka mig att använda mig av Swedavia istället för Flygets, men det framgår inte heller där hur lång tid det tar att parkera och vilka tider transferbussarna går (även om jag gissar att det är jämna kvartar på morgonen).
Vi brukar stå på Lindskrog och dom kör en när en är redo att åka.
 
Lite off target, men brukar sova på quality hotel innan utresa, 990 kr för hotellnatt 1- 4 personer, frukost, transfer ToR och 7 dagars parkering i inomhusgarage.

Skönt att slippa skrapa rutor och dött batteri..
 
Senast ändrad:
Lite off target, men brukar sova på quality hotel innan utresa, 990 kr för hotellnatt 1- 4 personer, frukost, transfer ToR och 7 dagars parkering i inomhusgarage.

Skönt att slippa skrapa rutor och dött batteri..

Verkligen prisvärt! Jo det förstår jag är skönt, särskilt om man har en bit att åka.
 
När vi åker över helg, eller långhelg, finns det så gott som alltid erbjudanden med billig parkering i p-hus 4. Har hittills aldrig varit dyrare än de vanliga långtidsparkeringarna. Men det förutsätter utresa tidigast torsdag kväll har jag för mig.
 
På Flygets hämtar dom dig när du parkerat, rätt liten parkering, så det går fort från incheckning till upphämtning.
Delar denna erfarenhet. Jag använder också Flygets och har aldrig behövt vänta. Minibussen kommer direkt.

En gång när jag kom hem efter galen snöstorm var bilen helt täckt av snö. Då kom de och blåste av den. Väldigt skönt att slippa borsta!
 
När vi åker över helg, eller långhelg, finns det så gott som alltid erbjudanden med billig parkering i p-hus 4. Har hittills aldrig varit dyrare än de vanliga långtidsparkeringarna. Men det förutsätter utresa tidigast torsdag kväll har jag för mig.

Perfekt! Det ser ju alldeles utmärkt ut! Tack! :)
 
När vi åker över helg, eller långhelg, finns det så gott som alltid erbjudanden med billig parkering i p-hus 4. Har hittills aldrig varit dyrare än de vanliga långtidsparkeringarna. Men det förutsätter utresa tidigast torsdag kväll har jag för mig.

Det var det absolut smidigaste och billigaste alternativet för mig som är borta fredag till måndag. Bokat och klart! Tusen tack för tipset! :bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 153
Senast: Dorinda
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 315
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 199
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp