Veckopendling

hagel

Trådstartare
Ja, ni ser ju rubriken ;).

Är det någon som haft partner/familj på annan ort än arbetsorten? Hur har det funkat? Hur ofta reste ni hem? Hur fungerade familjelivet? Hur sliten blir man på en skala av allt flängande?

Jag ska kanske/förhoppningsvis flytta till Norge för jobb, med mannen kvar i Köpenhamn. Jobbet är villigt att låta mig jobba delvis hemifrån eller ge möjlighet för att jobba in dagar för att jag ska få längre helger. Flygplatsen ligger 1-1 ½ timme med bil från byn där jag kommer bo. Är det helt orealistiskt att tro att man orkar?

Behöver höra lite succéhistorier :p.
 
Sv: Veckopendling

Det beror nog lite på hur man är som person.
Min man veckopendlade (50 mil) de första åren vi levde ihop och för oss var det egentligen ganska bra. Jag är något av en ensamvarg egentligen :p...

Har du ett jobb som går att utöka så du jobbar fler timmar färre dagar i veckan så underlättar det ju möjligheten till längre helger.
 
Sv: Veckopendling

Har haft ett halvt år med min man i Köpenhamn, och nästan ett år med honom i norra delen av Jylland. Jag bodde på Bornholm. Det var för mig stressande att pendla till Köpenhamn, inte pga restiden. Mest för att det var svårt att skapa ett socialt liv där jag bodde och arbetade. Det fungerade bättre för mig när det var mannen som pendlade, även om han inte tyckte det var så kul heller.

Vet andra som pendlat Danmark-Norge i en period, ett par med pojkvännen i Skåne el. Köpenhamn som pendlat till olika delar av Norrland. Det är inte helt lätt för oss att få ett jobb nu, men vill man och den man pendlar till/från är med på så går det!
 
Sv: Veckopendling

Jag kommer nog ha ett mycket begränsat socialt liv i Norge, mest pga (avsaknaden av) folkmängden där jag evt ska bo :p. Känner mig ändå peppad på det här jobbet eftersom det är inom rätt arbetsområde och en supermerit att ha. Det enda som håller mig tillbaka är avståndet till sambon :(. Han är väl inte översvallande glad över det heller...

Men vad tusan, ett år borde man ju klara oavsett :)!

Skönt att höra att andra har provat detsamma med ok resultat :).
 
Sv: Veckopendling

:) Min make pendlade i 16 år det som gjorde att han slutade var att de körde bil till och ifrån och det var nästan alltid minst 50 mil enkel, de jobbade in fredagarna. Han skulle utan tvekan börja jobba med samma om han fick betalt för restiden ,
 
Sv: Veckopendling

Ett år är ju en begränsad period, så jag hade nog tagit utmaningen att åka från min man. :)
Men det var också han som hade svårast för det både när han och jag pendlade, men jag hade också förväntat att bli tvungen att flytta lite (eller mycket...) efter rätt jobb, och hade haft den inställningen ett par år innan jag blev färdig. Även om jag pratat om det innan tror jag först det är nu när han själv ska söka jobb som han förstår hur mycket det betyder att få börja på 'rätt' plats.

Han kan inte följa med?
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 469
Senast: Nixehen
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 601
Senast: Kraxa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 026
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 621
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp