Sar

Trådstartare
Är det någon som testat en "vedborr" för att klyva veden? Ett borr man sätter på en borrmaskin. Några tips eller erfarenheter?
 

Bifogade filer

  • IMG_9883.png
    IMG_9883.png
    184,3 KB · Visningar: 29
Är det någon som testat en "vedborr" för att klyva veden? Ett borr man sätter på en borrmaskin. Några tips eller erfarenheter?
Jag köpte en sån och höll på att vrida av mig handen. Det fungerar INTE så enkelt som reklamen visar. Typ av vedsort kan säkerligen ha betydelse. Jag har en massa bok som vi eldar och trät är otroligt massivt. Kanske den fungerar bättre med björk? En rejäl borrmaskin måste du ha också
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag har inte testat men läst en massa omdömen nr det var aktuellt att köpa nåt att åtgärda veden med här hemma.

Den fick genomgående usla recensioner. Själva idén är inte färdigtänkt. Själv tyckte jag det verkade livsfarligt?

en hederlig klyv för några tusenlappar är betydligt bättre och säkrare att hantera.
 
Jag har inte testat men läst en massa omdömen nr det var aktuellt att köpa nåt att åtgärda veden med här hemma.

Den fick genomgående usla recensioner. Själva idén är inte färdigtänkt. Själv tyckte jag det verkade livsfarligt?

en hederlig klyv för några tusenlappar är betydligt bättre och säkrare att hantera.

Instämmer till 100%, den där grejen ser ju bara ut som en olycka som kommer att inträffa (dvs en fråga om när, inte eventuellt). En billig klyv från tex Jula är ett mycket bättre och säkrare val. Tom en yxa är säkrare än den där!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Wille
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 292
Senast: farin
·
Hemmet Ja nu är det så att jag ska ärva sommarstugan, den är från 1955 och 60kvm boendeyta. Har öppen spis i källaren och "uppe". Den sitter...
2
Svar
20
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Det har åter blivit mörkt. Det suger verkligen när det blir mörkt så tidigt. Jag vet inte vad jag ska göra resten av dagen. Förvisso...
2
Svar
20
· Visningar
1 635
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp