Vegantalibaner? - Utbruten från Ingen kö än till hästslakt

Det är därför de kedjar fast sig vid slakterier alltså, så djuren får stå på bilen och vänta tills polisen kommer?
Hittade nu, men de hade ju kedjat fast sig på taket, hindrade det verkligen avlastning? De ville ju bara ha uppmärksamhet.
Och klockan nio på morgonen var de sista nedplockade... säger inte att det är rätt, men så mycket lidande kan det inte ha orsakat.
 
Hittade nu, men de hade ju kedjat fast sig på taket, hindrade det verkligen avlastning? De ville ju bara ha uppmärksamhet.
Och klockan nio på morgonen var de sista nedplockade... säger inte att det är rätt, men så mycket lidande kan det inte ha orsakat.

De slaktar alltid häst på onsdagar på Gällersta. Denna morgon fick alla åka hem tillbaka i ogjort ärende - i detta specifika fallet så led nog människorna mer än djuren.

Fortsätt du försvara beteendet men jag anser det vara vidrigt.
 
De slaktar alltid häst på onsdagar på Gällersta. Denna morgon fick alla åka hem tillbaka i ogjort ärende - i detta specifika fallet så led nog människorna mer än djuren.

Fortsätt du försvara beteendet men jag anser det vara vidrigt.
Du läste visst inte vad jag skrev. Förhoppningsvis transporteras hästarna så ansvarsfullt att de inte behövde lida. Och är de så dåliga att de behöver avlivas på sekunden vänder man sig inte till ett slakteri utan till en veterinär och sånna finns det gott om i området,

Fel ja, men det gör dem inte till monster (och inte mig heller bara för att jag inte blir hysterisk över deras lilla och ganska misslyckade aktion).
 
Visst är det problem med eftertanken hos vissa veganer men om vi ska göra en enkel sannolikhetsanalys så känns i alla fall ett gäng uttråkade sommarlediga snorungar (troligen i tonåren) som innehar ytterst dålig fantasi som troligare.
Jag hoppas det.
 
Visst är det problem med eftertanken hos vissa veganer men om vi ska göra en enkel sannolikhetsanalys så känns i alla fall ett gäng uttråkade sommarlediga snorungar (troligen i tonåren) som innehar ytterst dålig fantasi som troligare.
Jag tror också det är några snorvalpar som varit igång igen. Är ju inte första gången. Men hade jag fått reda på att min(a) ungar hade hittat på något sånt så hade dem fått mocka kostall för hand varenda dag resterande tid på sommarlovet!:mad: Hoppas att det kommer fram vem som gjort det och att föräldrarna sätter ner foten ordentligt.
 

Liknande trådar

Trav Läste i olika tidningar om Pompano Mick *länk1* *Länk2* Hästen var alltså på väg till Romme, transporten välter och skötaren får...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp