Vegetarisk midsommargrill!

Cherarriduracell

Trådstartare
Jag är bjuden på grillning hos en granne på midsommarafton (och ska grilla hemma hos mig dagen efter) och jag har kört fast lite... Vad ska jag grilla? Marinerade quornfileer förra året men tyckte inte jag fick till det något vidare värst. Vad har ni för goda vegetariska grilltips?
 
Sist vi grillade hade jag gjort biffar av Anammas sojafärs (med ägg, havregryn, salt, peppar, cayennepeppar och gärna en skvätt rödvin om man har) som jag hade hembakt bröd och tzatziki till. Jättegott.

Annars gillar jag Peas of heavens chorizo. Och spett med svamp, lök, äpple och paprika.

Och just det Garants juicy burger är jättegoda tycker jag.
 
Senast ändrad:
För protein grillar jag chilimarinerad tofu, veganskt chorizo eller bönburgare gjord på svarta bönor med chili i.
Älskar citronmarinerad fänkål, men även spetskål med pressad grillad citron är gott. Tänker att de flesta grönsaker går att grilla, bara att göra grillspett av.
 
Typ allt. 😄 Champinjoner, zucchini, aubergine, röd lök, gul lök, paprika, tomater, sparris, spetskål, majs, vattenmelon, halloumi... osv osv (med olivolja och kryddor såklart eller evtl nån marinad). Just till att grilla tycker jag inte att köttsubstitut brukar vara super även om tex dessa funkar ok på grillspett:
http://fryfamilyfood.com/se/product/chunky-strips/
Inte något jag gör ofta men att göra kryddiga färsspett av formbar färs är också gott. 😊
 
Typ allt. 😄 Champinjoner, zucchini, aubergine, röd lök, gul lök, paprika, tomater, sparris, spetskål, majs, vattenmelon, halloumi... osv osv (med olivolja och kryddor såklart eller evtl nån marinad). Just till att grilla tycker jag inte att köttsubstitut brukar vara super även om tex dessa funkar ok på grillspett:
http://fryfamilyfood.com/se/product/chunky-strips/
Inte något jag gör ofta men att göra kryddiga färsspett av formbar färs är också gott. 😊
Hur kryddar du färsen? Och vad för marinad har du till dina spett? Jag äter inte tomat och paprika men i övrigt tänker jag att allt du föreslagit låter gott.
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 594
Senast: Pratsch
·
Relationer Våra grannar är världens snällaste. Nästan för snälla. De ställer alltid upp när vi ber om en tjänst. Det brukar kunna vara saker som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 836
Senast: Seaside
·
Juridik & Ekonomi Spinner vidare i egen tråd ang. privat väg och vägföreningar Vi är 4 hushåll på vår väg. Eftersom vi har hyrt ut möblerat rum och bor...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: tara
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp