Vegetariska pålägg?

Tokyo

Trådstartare
Mina frukostmackor börjar kännas rätt trista och jag skulle gärna variera dem mer, men jag har ont om idéer. Jag är pescaterian så det behöver ej vara veganskt, och fisk/skaldjur är förstås också okej men det är främst vegetariskt jag är ute efter. Just nu blir det oftast lite örtsalt eller kaviar på mackan, kanske gurka ibland. Marmelad av olika slag är en favorit, men jag äter nästan bara knäckebröd och det tycker jag inte passar med marmelad. Har ni några tips på vegetariska pålägg?
 
Mina frukostmackor börjar kännas rätt trista och jag skulle gärna variera dem mer, men jag har ont om idéer. Jag är pescaterian så det behöver ej vara veganskt, och fisk/skaldjur är förstås också okej men det är främst vegetariskt jag är ute efter. Just nu blir det oftast lite örtsalt eller kaviar på mackan, kanske gurka ibland. Marmelad av olika slag är en favorit, men jag äter nästan bara knäckebröd och det tycker jag inte passar med marmelad. Har ni några tips på vegetariska pålägg?
Ost? Finns ju utan riktig löpe och ost går att variera i det oändliga.
Messmör
Hummus
Tartex
Färdiga baguetteröror
Ägg, stekt eller kokt + majonnäs
Tapenade
 
Mina frukostmackor börjar kännas rätt trista och jag skulle gärna variera dem mer, men jag har ont om idéer. Jag är pescaterian så det behöver ej vara veganskt, och fisk/skaldjur är förstås också okej men det är främst vegetariskt jag är ute efter. Just nu blir det oftast lite örtsalt eller kaviar på mackan, kanske gurka ibland. Marmelad av olika slag är en favorit, men jag äter nästan bara knäckebröd och det tycker jag inte passar med marmelad. Har ni några tips på vegetariska pålägg?
Mosad avocado med lite salt och citronpeppar på.
 
Jag är vegan och gör gärna egen tahini och har på mackan, det tillsammans med alfa alfagroddar är mums!
Om jag inte orkat göra tahini äter jag jordnötssmör, utan socker i såklart. Groddar är ett måste till det med, blir för torrt annars. Har jag inga groddar hemma får finrivna morötter fungera.

Olika mixade bönröror med olika kryssningar är också gott, men blir inte av så ofta att jag gör det.
 
Jag är vegan och gör gärna egen tahini och har på mackan, det tillsammans med alfa alfagroddar är mums!
Om jag inte orkat göra tahini äter jag jordnötssmör, utan socker i såklart. Groddar är ett måste till det med, blir för torrt annars. Har jag inga groddar hemma får finrivna morötter fungera.

Olika mixade bönröror med olika kryssningar är också gott, men blir inte av så ofta att jag gör det.
Hur gör du egen tahini? Köper tahini till när jag ska göra hummus, men har svårt att tänka mig att den tahinin skulle vara god på mackan. Är det stor skillnad på färdigköpt tahini och egengjort, om du vet?
 
Hur gör du egen tahini? Köper tahini till när jag ska göra hummus, men har svårt att tänka mig att den tahinin skulle vara god på mackan. Är det stor skillnad på färdigköpt tahini och egengjort, om du vet?
Jättestor skillnad, därför gör jag den själv. :)
Jag rostar sesamfrön i rapsolja och salt, sedan mixar jag det. Dock mixar jag med stavmixer så blir inte helt mixat, men det gillar jag. :)
 
Olika färskost med smak är gott, tror det är creme bonjour som har en med kantarell som är jättegod. Ost, gurka och timjan kör jag ofta på knäckebröd, friskt å gott. Marmelad och philadelphia tycker jag e gott på knäckebröd, bara marmelad tycker jag blir lite torrt. Kokt ägg med salt är också gott men svårätet😅 ibland äter jag iof knäckebrödet som det är utan pålägg och dricker starkt sött te med mjölk i till, faktiskt överraskande gott ☺️
 
Mina frukostmackor börjar kännas rätt trista och jag skulle gärna variera dem mer, men jag har ont om idéer. Jag är pescaterian så det behöver ej vara veganskt, och fisk/skaldjur är förstås också okej men det är främst vegetariskt jag är ute efter. Just nu blir det oftast lite örtsalt eller kaviar på mackan, kanske gurka ibland. Marmelad av olika slag är en favorit, men jag äter nästan bara knäckebröd och det tycker jag inte passar med marmelad. Har ni några tips på vegetariska pålägg?

Groddar med tomat tycker jag är jättegott, likaså groddar med rädisa. Även krasse är gott på smörgås, jag brukar toppa avokado med det eller kokt ägg och smörgåskrasse.
 
Hur gör du egen tahini? Köper tahini till när jag ska göra hummus, men har svårt att tänka mig att den tahinin skulle vara god på mackan. Är det stor skillnad på färdigköpt tahini och egengjort, om du vet?
Åh jag älskar tahini på mackan! Både sån oljig från "utländska hyllan" och den ganska annorlunda fasta från kung markatta. Det enda pålägg jag aldrig tröttnar på. Men har aldrig testat göra själv, måste bli fantastiskt!
 
Åh jag älskar tahini på mackan! Både sån oljig från "utländska hyllan" och den ganska annorlunda fasta från kung markatta. Det enda pålägg jag aldrig tröttnar på. Men har aldrig testat göra själv, måste bli fantastiskt!
Jag blev sugen på att testa, jag tycker det kan bli lite bittert från den köpta? Eller det är kanske inte rätt ord för smaken, men jag känner att jag inte har något bättre ord som passar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp