Vegetariska substitut

Felix har ju gjort vegetariska alternativ till en del av deras produkter, t.ex. veg. köttbullar utan kött och veg oxpytt.
Jag har inte smakat nåt av dem men ser att ingen nämnt dem så tipsar om dem ändå.
 
Pärsons "falukorv" är galet god. Smakar som köttversionen. Helt obegripligt. Deras "skinka" är också riktigt riktigt god. Ännu en produkt som min köttätande man gärna äter istället för köttversionen.
Då var det säker den!

TS: Kan också säga att felix veganska pytt smakar typ som köttversionen. Jag blev besviken men ni blir kanske glada:D
 
Kan även ge ett tips till ts.
Max crispy no Chicken finns i frysdisken på bla stora Coop.
Burgare och nuggets, borde gå hem his barnen 😁
Det går iaf hem hos mig, smakar precis som kyckling 😍
VA?!? Finns den?
Jag tar alltid den om vi äter på Max så sjukt nice om man kan köpa den i vanlig affär 🤩
 
Jag slår ett slag för att använda grönsaker (bönor, morötter, linser rödbetor, squash osv) till att riva/mixa och göra olika biffar eller grytor/soppor av istället för att köpa diverse köttsubstitutprodukter. Jag är också allätare men äter ofta grönsaksbaserad vegetarisk mat för att jag tycker det är gott plus att jag odlar en hel del själv och då blir det naturligt att jag vill äta mer grönsaker också.
Jag älskar sådant men barnen är inga stora fan av den typen av mat, förutom zucchinibiffar som sonen älskar ☺️
Och yes, jag har 9 zucchiniplantor i år 🙈🤣
 
Jag är oförstående inför varför man måste efterapa det man egentligen vill undvika.

Fast många vill ju inte just undvika det av etiska skäl utan av andra skäl, och då är det praktiskt att göra substitut.?Jag tycker bara ditt argument håller i det fall man vill undvika djur för att det är djur och inte av andra mer indirekta skäl.

Fast vare sig färs, korv, bullar eller skivor är bundet till animalier, för övrigt. Däremot tycker jag kycklingbröstformade quornfileer, blodiga vegoburgare och vegoköttbullar är tveksamma ur ett par vinklar man kan anlägga.
 
Jag använder gärna substitut för att det är enkelt. Precis som att jag köper färdigskivat bröd, för det är enkelt.
Att det liknar kött är sekundärt. Ibland kan jag tycka det är för likt kött och då väljer jag bort det för det känns inte bra.

Tycker överlag att anamma har bra grejer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·
Samhälle Var snäll och beskriv djurindustrin tack? Har du besökt en djurindustri? Vilken då? Hur ser sådan ut? Vill du stödja nedhuggen...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
6 792
Senast: Nahar
·
E
Hundhälsa Nu börjar jag bli trött och less på det här! Min blandis kille på 7 månader är så fruktansvärt dålig på att äta! I snart två månader har...
Svar
16
· Visningar
2 647
Senast: _eeky_
·
Övr. Katt Kort bakgrund, hushållet innefattas av tre katter: Tekla - bondkatt/huskatt född 03. Honkastrat. Patetiskt känslig mage, har hitills...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp