Pizzadegen är satt på jäsning. Det är fredag!

Jag behöver lite inspiraton. Vad är godaste toppingen på en vegopizza? Behöver inte vara vegansk. Själv är jag löjligt förtjust i stekta och vitlöksmarinerade auberginer men omväxling förnöjer.

Jag älskar Schysst Käks vegokebab på pizza! Otroligt god, faktiskt den enda kebab jag köper trots att jag inte är vare sig vegan eller vegetarian :)

Vegokebab tillsammans med färska grönsaker, tomatsås, mozarella, kebabsås.... GÖTT!
 
Senast ändrad:
Jag älskar Schysst Käks vegokebab på pizza! Otroligt god, faktiskt den enda kebab jag köper trots att jag inte är vare sig vegan eller vegetarian :)

Vegokebab tillsammans med färska grönsaker, tomatsås, mozarella, kebabsås.... GÖTT!
Ja, deras kebab har jag använt i muurikan ett par gånger. Men inte tänkt på att göra kebabpizza. Bra idé!
 
  • Potatis och schalottenlök
  • Kantareller eller annan svamp och schalottenlök
  • Kronärtskockshjärtan

Båda fungerar både som bianco och rosso.

Norma (med aubergine) är en annan favorit. Grön paprika är också gott på pizza
 
  • Potatis och schalottenlök
  • Kantareller eller annan svamp och schalottenlök
  • Kronärtskockshjärtan

Båda fungerar både som bianco och rosso.

Norma (med aubergine) är en annan favorit. Grön paprika är också gott på pizza
Kronärtskockshjärtan är gott. Men man vill ju gärna ha något mer. Vad kombinerar du det med?
 
Jag brukar använda soltorkad tomat-creme på pizzabottnen ihop med/istället för tomatpure´. Cremen är sanslöst god, jag kan äta den med sked som godis.....

Strimlad paprika (på burk) och/eller strimlad soltorkad tomat. Oliver!
 
Inget fancy egentligen, men falafel!:d Precis som kebabpizza, men köttet byts ut mot falafel
Annars är chévrè, valnötter, babyspenat och honung också en favorit i det här hushållet
 
Mina pizzor blir alltid olika beroende på vad jag har hemma. Jag brukar ofta värma fryst färdigkryddad oumph (alla smaker funkar) något i micron och sedan klippa i lite mindre bitar som jag lägger på pizzan. Överbliven färssås eller tacofärs är perfekt att lägga på också. Eller t.ex. hackad spenat, valnötter, majs, tofu, . Och så nån grönsak. Paprika, lök, squash eller aubergine.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 923
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Cliff blev magsjuk förra veckan på torsdag. För att göra en lång historia kort, var han hos veterinären hela fredagen för understödjande...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Kivina
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 677
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp