Vem är det som låter?

tanten

Trådstartare
Jag är totalt tondöv vad gäller fåglar. Kan skilja en skogsduva från en kråka, typ.

Nyss hörde jag en fågel här vid huset som jag inte hört här förut. Ljudet är välbekant, jag har hört det i filmer och o radioprogram.Men jag har inte en aning om vad det är för filur.

Det är som en dov "fladdrande" vissling. Nåt tips vad jag kan googla efter?
 
Jag hörde trädkrypare idag för första gången i år, kan det vara den?

Rekommenderar annars gratisappen BirdNET där man kan spela in fågelljud så talar den om vilken fågel det är. Men det kräver såklart att du hör den igen :)

Mvh Fågelnörd
 
Nej inte trädkrypare. Det här är ett dovare läte. Typ nåt ugglelikt :)
Och som sagt lite "fladdrigt". Inte en rak ton
 
Jag är totalt tondöv vad gäller fåglar. Kan skilja en skogsduva från en kråka, typ.

Nyss hörde jag en fågel här vid huset som jag inte hört här förut. Ljudet är välbekant, jag har hört det i filmer och o radioprogram.Men jag har inte en aning om vad det är för filur.

Det är som en dov "fladdrande" vissling. Nåt tips vad jag kan googla efter?
Var det på dagen eller natten? Dagtid tänker jag det kan ha varit en duva! De har ett sånt läte.
 
Jag har inget svar, för jag är hopplös på fågelläten.

Däremot har jag börjat lyssna på p1s fågelsånglektion i deras pod. Kul att lära mig om de lägena jag gillar så mycket! Det kanske inte är praktiskt för att få svar på din fråga, men om den väckt en mer allmän nyfikenhet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp