Vem är du mest lik på Buke?

Gillar inlägg när jag finner det värt att gilla osv. Inte för att någon specifik användare skrivit det. Känner inte direkt att man måste hålla med någon till 100% utan man kan ju liksom ha egna åsikter i det hela utan att låta "någon annan prata för en".

Jag brukar oftast gå min egna morbida väg och är stolt över det, både utanför och "inuti" nätet.. :)
 
Jag reflekterar sällan över specifika användare så jag har ingen aning om vem jag skulle kunna identifiera mig som mest lik med. Ibland får man medhåll och ibland mothugg.
Gillar dock trådar som mynnar ut i olika diskussioner och gärna sidospår. Man lär sig av att höra hur människor ser på saker från olika håll. Även om det såklart inte är så roligt att vara den som får flest mothugg.
 
Jag tänkte inte alls på ”klubb för inbördes beundran” när jag läste och svarade i tråden. Tyckte den var kul ffa för att det blivit så tydligt både här och på Insta att någon är så lik mig på vissa sätt. Jag vet inte om det är status och grupptillhörighet att gilla färgen gul, liknande tatueringar och vinterbad. Som sagt, jag uppfattar det som en kul och lättsam tråd.

Att jag tycker det är kul och ibland bra med likheter innebär inte att jag ogärna vill lyssna på andras perspektiv eller uppskattar att ta del av oliktänkande när det gäller värderingar, politik eller annat.

Men med det sagt så kan jag också förstå att det kan uppfattas annorlunda och att tråden skulle kunna hamna i den riktningen.
 
Jag tror absolut att tråden kommer bli något av en klubb för inbördes beundran. Det är ju ett ganska snävt gäng som många kan identifiera sig med än så länge och jag tror inte att det kommer förändra sig så mycket. Det är varken första eller sista tråden i bukes historia om man säger så.

Ämnet är ändå intressant för det har väl hänt de flesta att man identifierar sig med skribenter, karaktärer osv men här har man åtminstone en liten chans att få träffa personen i verkligheten och se om det stämmer.

För egen del så nej, det finns ingen som jag tycker är väldigt lik mig. Jag vet att det finns vissa användare som jag nästan alltid uttrycker samma åsikter som jag, men vars liv och nog även politisk tillhörighet är på en annan planet. @sjoberga är ett exempel av många, men det poppade upp först.
 
Jag gillar riktiga diskussioner där även åsikter jag inte håller med om framförs vettig, och då kan jag gilla sådana inlägg också, och jag gillar vissa användare trots att jag inte alltid gillar vad de skriver just för att de diskuterar här, på ett vettigt sätt.
jag blir också positivt överraskad av att höra och läsa diverse åsikter som jag avskyr men är framförda från ett intelligent perspektiv. Och vice versa.
 
Jag tror absolut att tråden kommer bli något av en klubb för inbördes beundran. Det är ju ett ganska snävt gäng som många kan identifiera sig med än så länge och jag tror inte att det kommer förändra sig så mycket. Det är varken första eller sista tråden i bukes historia om man säger så.

Ämnet är ändå intressant för det har väl hänt de flesta att man identifierar sig med skribenter, karaktärer osv men här har man åtminstone en liten chans att få träffa personen i verkligheten och se om det stämmer.

För egen del så nej, det finns ingen som jag tycker är väldigt lik mig. Jag vet att det finns vissa användare som jag nästan alltid uttrycker samma åsikter som jag, men vars liv och nog även politisk tillhörighet är på en annan planet. @sjoberga är ett exempel av många, men det poppade upp först.

Det tycker jag inte är så konstigt. Är man ny eller inte så aktiv så är det såklart svårare att känna samhörighet med någon specifik användare.
Nu blir det ju mest gamla rävar som hängt här länge som skriver.

Jag är även väldigt dålig på namn och har svårt att minnas vem som skriver vad 😅
 
Vet inte om nån är lik mig, men skulle kunna skriva några som jag tycker ha liknande åsikter ofta och sunda värderingar. Vill inte skriva ut specifika användare, för tänker också att det blir lite inbördes beundran och lätt att glömma någon som kanske inte skriver så mycket.
 
Det tycker jag inte är så konstigt. Är man ny eller inte så aktiv så är det såklart svårare att känna samhörighet med någon specifik användare.
Nu blir det ju mest gamla rävar som hängt här länge som skriver.

Jag är även väldigt dålig på namn och har svårt att minnas vem som skriver vad 😅
Ja men precis det här. Det är ju klart att en ny användare inte kan veta vem som brukar skriva vad. Det gör inte riktigt jag heller för jag brukar inte lägga så mycket på minnet.

KNAPPLÅN!
PLUS! Jag känner mig obekväm med att typ skriva att @Bison och jag är så lika, och sen tänker bison "men vad i helvete, det är vi inte alls". (sorry bison lånade dig som exempel bara!)

Så även om jag just nu faktiskt kan komma på en användare som jag känner igen mig i så väljer jag att inte skriva ut det ifall den användaren tycker att det känns obehagligt att kopplas ihop med mig. Jag är liksom inte så jävla behaglig alla gånger.
 
Så även om jag just nu faktiskt kan komma på en användare som jag känner igen mig i så väljer jag att inte skriva ut det ifall den användaren tycker att det känns obehagligt att kopplas ihop med mig. Jag är liksom inte så jävla behaglig alla gånger.
Jag vet inte hur det är med dig men jag har ju en användare här som jag delar mycket tankar med och jag tror denna användare vet vem hen är utan att jag skriver det här. Däremot ska man nog be om lov så att säga innan man nämner dem, beroende kanske på relation. Vet i alla fall en användare som tagit illa vid sig att denne nämnts i tråden.
 

Liknande trådar

Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
950
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: underensten
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
56 235
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp