Vem är högst i rang?

Houdinie

Trådstartare
Katt 1: Spirit, 16 mån kastrerad hanne på 5 kilo.
Katt 2: Singoalla, 8 mån kastrerad hona på 2 kilo.

Vid matskålen: Spirit vill ha distans när han äter, ett personligt litet utrymme helt enkelt, och går undan om Singoalla kommer för nära. (Äta från samma fat går inte.)

Vid lek: Singoalla för busa med Spirit bäst hon vill, men när han blir less och säger ifrån så springer hon genast till matte och beklagar sig... tills 30 sek senare då allt är glömt och hon åter igen kastar sig över Spirit.

Vid favoritplatserna: Om Spirit ligger och vilar och Singoalla kommer studsande så går han alltid undan om han vill vara ifred. Jag har aldrig sett honom jaga undan Singoalla och hon brukar inte flytta sig för honom, utan väljer helst lösningen "lägga sig ovanpå".

Vid sovplatsen: som råkar befinna sig mellan mina knän. Spirit intar självsäkert parkett och Singoalla får vackert nöja sig med läktarplats (= min bak eller mage...)

Nå, vad tror ni? :confused: Vem är högst i rang? (Förutom matte som bara behöver se lite missnöjd ut för att samtliga dunbollar ska lägga sig på rygg och spinna inställsamt :cool:)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 749
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej, tänkte höra om nån har nåt bra tips eller hjälp till mitt problem som jag inte tänkt på. För 3 månader sedan tog jag hand om en...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: Annostar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp