Vem betalar hundfoder

Min hund går på dagis och jag lämnar in foder där till hennes lunch. Så jag står för det utöver dagisavgiften.
Tycker det är självklart att ägaren står för det även hos dagmatte.
Vi har samma upplägg. Har sett andra verksamheter som har avtal med fodertillverkade, där man får möjlighet att betala ett rabatterat pris för maten de ger på dagis.

Självklart är utgångspunkten att hundägaren utgifterna för sin hund. Sedan kan det ju vara så att den som passar vovven är så tacksam över sällskapet att den vill betala. Innan vi fick egen vovve betalade jag med glädje för typ godis, bajspåsar osv. till jycken vi passade ibland, men det var ingen som krävde det.
 
Min hundvakt köper mat godis bajspåsar men hon älskar hunden och är glad att få ha henne när hon har möjlighet då och då :)
Jag skickar såklart med mat också men ofta har hundvakten redan köpt eller har en påse hemma.

Obs inte dagmatte, ska du jobba som dagmatte ska ägaren stå för mat :)
 
Hade jag behövt dagmatte o av någon anledning haft en hund som behöver äta under tiden den e där så hade jag skickat med den mängd den hade behövt för dagen precis som jag hade skickat med bajspåsar eller godis eller tuggben till exempel. De e inget jag hade förväntat mej att en dagmatte skulle skaffa själv.

Litet sidospår för en som aldrig haft dagmatte men e de vanligt att man skickar med mat till dagmatte o hunddagis?
 
Hade jag behövt dagmatte o av någon anledning haft en hund som behöver äta under tiden den e där så hade jag skickat med den mängd den hade behövt för dagen precis som jag hade skickat med bajspåsar eller godis eller tuggben till exempel. De e inget jag hade förväntat mej att en dagmatte skulle skaffa själv.

Litet sidospår för en som aldrig haft dagmatte men e de vanligt att man skickar med mat till dagmatte o hunddagis?
Jag har inte heller använt endera men om man har en hund som behöver äta under dagen antar jag att det är norm. De flesta vuxna hundar äter väl hemma morgon och kväll?
 
Jag har inte heller använt endera men om man har en hund som behöver äta under dagen antar jag att det är norm. De flesta vuxna hundar äter väl hemma morgon och kväll?
Ja jag tänker att om jag hade haft behov av de så hade mina ätit på morgonen innan dom ska till dagmatte o på kvällen när vi kommit hem men ja om man har en hund som behöver äta under dagen så ska den självklart få mat. Var bara himla nyfiken på om de e vanligt även med hundar som inte behöver äta under dagen :)
 
Ja jag tänker att om jag hade haft behov av de så hade mina ätit på morgonen innan dom ska till dagmatte o på kvällen när vi kommit hem men ja om man har en hund som behöver äta under dagen så ska den självklart få mat. Var bara himla nyfiken på om de e vanligt även med hundar som inte behöver äta under dagen :)
Då tar jag för givet att man skickar med den mat hunden normalt äter, men som du har jag aldrig använt någon tjänst.
 
Jag har inte heller använt endera men om man har en hund som behöver äta under dagen antar jag att det är norm. De flesta vuxna hundar äter väl hemma morgon och kväll?
Inte alla jobbar ju vanliga tider heller :) När jag har stängningspass på jobbet och lämnar hundarna hemma med sambon så får han ge kvällsmat, annars blir det lätt väldigt sen middag för hundarna. Hade såklart kunnat vänja dem vid sen middag också, men är de hemma med människa är det enklast om den människan matar också. Är de med på jobbet tar jag ibland med middag till dem så de får äta där.
 
Hade min hund behövt äta under dagen så hade jag självklart skickat med mat. Vi har stått för allt som är nödvändigt; bajspåsar, godis, när det var valp/unghund som lämnades skickade vi med ben för att det skulle finnas något att tugga på.
 
Min hund har magkatarr och äter fyra gånger om dagen, så hon får lunch på dagis. Hade hon inte haft det hade hon fått all mar hemma.
 
Våra äter tre gånger om dagen, det passar oss, och dem 😊
Ja alltså man gör ju de som passar ens hundar bäst. Jag va bara nyfiken på om de va vanligt att hundar som har dagmatte/husse äter hos dom då jag som sagt aldrig använt mej av varken hunddagis eller dagmatte/husse :)
 
Ja alltså man gör ju de som passar ens hundar bäst. Jag va bara nyfiken på om de va vanligt att hundar som har dagmatte/husse äter hos dom då jag som sagt aldrig använt mej av varken hunddagis eller dagmatte/husse :)
När min var på dagis fick jag veta att de erbjuder hundarna mat vid lunch eftersom det finns de som behöver äta då, så antingen kunde jag lämna med mat eller så separerades de hundar som inte skulle äta. Nu har han fri tillgång och äter när han själv känner för det, vilket jag sa, men de fick gärna erbjuda lunch och se om han åt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det gäller fodret SMAAK, som bl a säljs genom VetZoo och ArkenZoo. https://svenska.yle.fi/a/7-10044849...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
15 687
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Var lär jag mig om hundfoder och vad som är det bästa för min hund? Har alltid haft häst och räknat fosterstater, men slutat med häst...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 128
Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 362
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 898
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp