Bukefalos 28 år!

Vem har snott alla gamla potatisar?

M

MataHari

Ja, som frågan lyder, var är de gamla potatisarna? Jag håller på att längta ihjäl mig efter potatis- och purjolökssoppa och till det kan man inte ha färskpotatis, det blir bara slajm. Finns det verkligen inte att få tag på riktigt mjöliga, gamla godingar under sommaren?

Men det kankse är som samhället i stort - liten och ung ska det vara, gamla och knöliga ska gömmas undan!
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Det är därför man som gammel-potatis-älskare planerar lite... ;)

Köpte färsk rundpotatis nån gång i början av juni, den kommer vara lagom att göra palt av om ytterligare några veckor. :D Till palt kan man inte heller använda alltför färsk potatis, utan den ska vara lite halvgammal.
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Jaha, planering alltså. Men jag kan ju inte veta i början av juni vad jag vill äta i slutet av juli! Har du vägarna förbi hufvudstaden och känner att du vill bli av med några gamla knölar kan jag adoptera ett kilo eller så! :idea:
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

När jag var i affären i förrgår och handlade så fanns det "vanlig" potatis:) Så är det när man bor i Göteborg :p
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Man får se till att köpa hem gammal potatis vid midsommar om man kan tänka sig behöva det den närmaste tiden... Potatisgratäng och kroppkakor är inte roliga att göra på färskpotatis... Men jag har nog 1-2 kg kvar i kylen... :p
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

har för mig jag har sett färdigpackad gammal potatis. alltså, de som redan ligger i påse.
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Det är hopplöst att få tag i dem, jag ville göra potatisgratäng i förra veckan, men icke. De är väl uppätna eller så har några osolidariska typer :mad: hamstrat.

Inför sommaren borde de införa någon form av potatiskort tycker jag så att kvarvarande gamla potatisar kunde ransoneras ut på ett rättvist sätt.
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Det är hopplöst att få tag i dem, jag ville göra potatisgratäng i förra veckan, men icke. De är väl uppätna eller så har några osolidariska typer :mad: hamstrat.

Inför sommaren borde de införa någon form av potatiskort tycker jag så att kvarvarande gamla potatisar kunde ransoneras ut på ett rättvist sätt.

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Det är hopplöst att få tag i dem, jag ville göra potatisgratäng i förra veckan, men icke. De är väl uppätna eller så har några osolidariska typer :mad: hamstrat.

Inför sommaren borde de införa någon form av potatiskort tycker jag så att kvarvarande gamla potatisar kunde ransoneras ut på ett rättvist sätt.

Strålande förslag! Ska vi starta ett upprop? Protestlistor?
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Det brukar finnas gammal potatis som säljs i papperspåsar/små säckar, även på sommaren.
Finns året runt i alla mataffärer jag känner till iaf :)
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

finns ingen bonde i närheten då? :angel: farfar odlar alltid lite varje sommar i sitt trädgårdsland, de potatisarna är riktigt mjöliga och fina :love: brukar finnas på såna lanthandlar och dylikt med tror jag.
 
Sv: Vem har snott alla gamla potatisar?

Inte många bönder här omkring precis. Hur länge tror ni jag måste vänta innan nypotatisen har blivit gammeldito och man kan köpa soppotatis igen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 815
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Tualma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 996
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Var vill vi bo?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp