Vem har tuggat på mitt kex?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs förpackade som individuella portioner i plast med 5 kex i varje paket, och dessa paket omges sedan av en papplåda. Detta individuella paket var helt oöppnat (själva lådan var dock öppnad sedan tidigare) och ingenstans fanns det avbrutna bitar, smulor eller annat spår av den del av kexet som saknas. Det var heller inte några hål i själva plastförpackningen, så det verkar inte röra sig om möss eller liknande.

Innan jag kontaktar företaget och klassas som helt galen, är det någon annan som också tycker att det ser ut som om en (liten) människa tagit en tugga av kexet innan det förpackades? :laugh:

20230817_152713.jpg
 
Chefen kanske tänker sig extra noga för innan hen arrangerar ytterligare en "Take Your Child To Work-day" på avdelningen, alternativt sätter in rimliga skyddsåtgärder för att ovanstående incident inte ska ske igen.

:cautious:
 
Chefen kanske tänker sig extra noga för innan hen arrangerar ytterligare en "Take Your Child To Work-day" på avdelningen, alternativt sätter in rimliga skyddsåtgärder för att ovanstående incident inte ska ske igen.

:cautious:
Hahaha ja alltså jag kan komma på SÅ många roliga scenarion som eventuellt kan ha lett till detta!

Till saken hör att jag har en del med det här företaget att göra via jobbet, så jag har varit i deras fabrik och VET att kexen rullar förbi på band när man står där och får maskineriet förklarat för sig... Jag har till och med ätit ett kex direkt från bandet själv (OBS stort undantag från de vanliga reglerna, vi fick göra det enbart eftersom vi bara var två stycken och blev runtvisade av självaste storchefen), dock var jag artig nog att äta upp hela istället för att lägga tillbaka 8/10 :rofl:
 
Jag skrev till företaget igår och fick svar idag. De vill att jag ska skicka in det tuggade kexet så att de kan titta närmare på saken. Jag ser framför mig hur de kommer att gå igenom hela fabriken och be precis varenda anställd som någonsin överhuvudtaget kommer i närheten av det där rullbandet att gapa stort så att de kan jämföra tandavtryck :rofl:
 
Jag skrev till företaget igår och fick svar idag. De vill att jag ska skicka in det tuggade kexet så att de kan titta närmare på saken. Jag ser framför mig hur de kommer att gå igenom hela fabriken och be precis varenda anställd som någonsin överhuvudtaget kommer i närheten av det där rullbandet att gapa stort så att de kan jämföra tandavtryck :rofl:
Som Askungen... 😁
 
Jag skrev till företaget igår och fick svar idag. De vill att jag ska skicka in det tuggade kexet så att de kan titta närmare på saken. Jag ser framför mig hur de kommer att gå igenom hela fabriken och be precis varenda anställd som någonsin överhuvudtaget kommer i närheten av det där rullbandet att gapa stort så att de kan jämföra tandavtryck :rofl:

Det måste ju DNA-analyseras förstås! CSI Skottland* har tagit sig an utredningen! 😎

(*Det är väl där du bor? :o )
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product", men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
Ja det är snålt :mad:
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
Ja, det var väldigt smålt.... :down:
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️

För ett år sen köpte jag ett fyrpack med chokladmuffins på Ica. När jag öppnade förpackningen såg jag att dom var mögliga. Jag skickade in bilder på muffinsen och kvittot (tror jag) och väntade mig att få en ordentlig ersättning eller iaf ursäkt men fick bara tillbaka exakt vad jag hade betalat för muffinsen. Blev riktigt besviken, det orsakade mig merjobb att dom var dåliga och jag tycker dom borde vara glada att jag informerade dom om problemet men nu känns det mest som att jag var en besvärlig kund.
 
Jag blev just erbjuden ersättning. En voucher på...

*trumvirvel*

20 kr. Så att jag kan köpa ett nytt paket kex. Alltså kalla mig girig, men är det inte lite klent ändå? Företaget erkänner ju självklart inte att det är ett tuggmärke, tydligen kan det bero på "production parameters that were unsuitable and resulted in broken or missing product" (bla bla bla...), men ändå? Jag hade typ förväntat mig att de skulle överösa mig med gratis kex :o

Känner mig inte jättepepp på att skicka in det där kexet nu faktiskt, även om företaget såklart kommer att stå för kostnaden. Det känns inte riktigt som att de tar det på allvar, men så kanske jag lät som en total knäppskalle i mitt mail också 🤷‍♀️
Skicka in det i en separat zip-påse som det står ”Registered evidence exhibit #93” på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp