Bukefalos 28 år!

Vem kom på att kyssas?

Lupino

Trådstartare
Ponera att ni aldrig under er uppväxt sett någon kyssa någon och aldrig hört talas om att man kan göra det.

Hade ni då kommit på tanken att göra det helt på egen hand?

Jag funderar därför att jag själv endast kysser pga att jag är lärd att det är så man gör och att man förväntas göra det, men skulle det inte vara en norm hade jag nog aldrig kysst någon. Jag undrar liksom lite hur det började, jag tycker egentligen det är ganska ofräscht men har vant mig.

Vad tror ni?
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Förr eller senare hade jag hamnat där när jag slickat och nafsat en massa andra kroppsdelar.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Jag såg aldrig mina föräldrar kyssas faktiskt, inte ens kramas :o
Jag såg mamma och hennes pojkvän när jag vari tonåren men eftersom han var/är gräsligt fruktansvärt äcklig så tyckte jag mest det var äckligt. Hade jag bara sett dem och ingen annan hade jag blivit avskräckt för livet och haft allvarliga men :p

Men jag är ingen "kyss-person" faktiskt, men det förvånar väl ingen här på buke längre :p
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

kl

vet inte faktiskt ...men eftersom man ligger oavsett så antar jag att man kysser, men å andra sidan , finns det djur som kysser varandra ??
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Obs. bara hört talas om detta, har ingen källa eller så.

Att nåt i mannens saliv ska göra kvinnan mer villig.
Ingen aning om ifall det är sant. Nån som vet?
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Jag tycker det verkar som att samkönade par gillar att kyssas lika mycket de så jag vetisjutton jag.

Nog blir jag knäsvag alltid men om det är något specifikt för man har jag ingen aning om :D
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Jag såg aldrig mina föräldrar kyssas faktiskt, inte ens kramas :o

Samma här. Jag såg aldrig mina föräldrar kyssas förrän pappa började bli dement och då var jag över 30+....

Själv var jag ganska så tidigt utvecklad så jag började nog kyssas innan mina kompisar gjorde det och gillade det (fast det berodde mycket på VEM man gjorde det med) - sedan gick väl mina kompisar betydligt längre än vad jag gjorde efteråt....

När jag växte upp var TV m Falcon Crest, Dynastin etc redan etablerade och det gjorde ju att man visste vad kyssar var. Så jag vet inte om jag kommit på det utan att se på TV innan...

Dock är jag inte någon kramig person och har väldigt svårt att krama personer i min omgivning - det är typ bara sista året jag börjat krama brorsan när vi ses/skiljs åt och att jag äntligen börjar vänja mig vid att vissa av mina internationella kolleger håller på m kindpussar...
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Jag har läst någonstans att när man kysser varann, med tungan så smakar man på varandras DNA, och på något sätt avgör om man passar bra ihop eller inte. Helt enkelt för att få så bra avkomma som möjligt.

På samma sida läste jag oxå att man lättare får orgasm med någon som man passar bra ihop med DNA mässigt.

Jag kan tyvärr inte för mitt liv komma ihåg vart jag läste det, men för mig känns det som att det kan stämma.


När jag kysser någon som jag iaf tror att jag passar bra ihop med så blir jag fruktansvärt upphetsad av just kyssarna, tungan, saliven osv osv, medans med andra har jag upptäckt i kyssen att det fanns ingen känsla alls, trots att jag var mkt attraherad av personen innan.


Jag har oxå försökt ha en KK där vi inte kysstes, och det fungerade inte alls. Kroppen var inte det minsta med på noterna, och det trots att den mannen var väldigt fin att titta på och jag är extremt lättänd annars.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Tror jag hade nått dit ändå. Liksom jag (och många med mig) gjorde med onani. Det var ingen som berättade eller att jag såg det någonstans.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

kl

Är inte läpparna den kroppsdel med störst känsel? Minns någon sån där ritad gubbe med enorma läppar och händer som skulle visa på var man har mest känsel i kroppen.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Tror jag hade nått dit ändå. Liksom jag (och många med mig) gjorde med onani. Det var ingen som berättade eller att jag såg det någonstans.
Det här är helt ot men du måste rensa ut lite pm, du har för många så det går inte skicka till dig.

Varsågod. :D

kl

Bra fråga. Tror nog jag hade kommit på det så småningom.

Kyssens ursprung är omdebatterad, det finns olika teorier, så visst undrar man vem som var först egentligen och varför det blev så.

Det är ju inte i alla kulturer som kyssar förekommer heller.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

DET däremot hade jag inte kunnat lista ut själv. Onani och kyssar - inga problem :D
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Det är ju inte i alla kulturer som kyssar förekommer heller.

Inte förekommer, i vilken form då, så att säga? Det är ju skillnad på om det omtalas och avbildas eller om det snarare utförs i det tysta.

Om man tex knyter an till Mixomans inlägg om onani, det är ju inte något särskilt vanligt tema i vår kultur om man ser till bilder, texter osv, men det är nog ganska vanligt förekommande i praktiken.

Eller sex mellan samkönade par. Det är sparsamt skildrat eller omtalat i många kulturer - men jag skulle ändå våga gissa att det förekommer i alla kulturer.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Inte förekommer, i vilken form då, så att säga? Det är ju skillnad på om det omtalas och avbildas eller om det snarare utförs i det tysta.

Om man tex knyter an till Mixomans inlägg om onani, det är ju inte något särskilt vanligt tema i vår kultur om man ser till bilder, texter osv, men det är nog ganska vanligt förekommande i praktiken.

Eller sex mellan samkönade par. Det är sparsamt skildrat eller omtalat i många kulturer - men jag skulle ändå våga gissa att det förekommer i alla kulturer.
Det är såklart svårt att säga säkert att det inte förekommer alls i en specifik kultur, som du säger så är det ju ofta så att även när en kultur fördömer något så sker det fortfarande i skymundan.

Men jag tänker dels på kulturer där man inte kysser för att saliv är full av bakterier och de betraktar det som smutsigt, och dels på kulturer där man låter bli av religiösa/skrockfulla skäl. De utgör ju dock en väldigt liten del av jordens befolkning, och som sagt vet man förstås inte säkert heller vad de sysslar med när ingen ser.
 
Sv: Vem kom på att kyssas?

Vilka då?
........
Dvärgschimpanser kysser med tungan. Schimpanser kysser, men inte med tunga. Sedan finns det säkert fler, jag vet inte vilka escodobe syftar på.

Fast dvärgschimpans heter egentligen något annat nu, tror jag, har för mig att den bytt namn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 077
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 045
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 292
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp