Vem liknar du? Utseendemässigt eller karaktär?

Som tur är så är jag ju inte exakt som Bellatrix men helt ärligt älskar jag Bellatrix stil fast den är lite, hmm udda… På något skumt vis har hennes galna hår och stil och mörker blivit lättare att hantera för mig själv och acceptera att jag är som jag är. Fast mentalt är jag väl över snäll istället. Men hon är hängiven sin sak och gör det fullt ut. Dock lite för ond för att vilja likna.

Sen ibland när jag går all in för att fixa allt till max kan jag se vårdad ut någon timme eller två.

Finns det någon mer som går runt med tornado efter sig som anfaller och gör att man ser ut som att man just varit i en storm? Jag har alltid en orkan eller tornado med mig :rofl:
 
Jag såg ett foto av mig själv vid frukostbordet häromdagen och trodde först det var en nytagen bild av Mick Jagger.....:crazy: (Inget fel på Mick J men.... Jag hade ju hellre förväxlats med Daryl Hannah om vi ska prata åldersgrupp...)
 
när jag gick på högstadiet var det en av personalen som flera gånger påtalade hur lik Greta Garbo jag var. Utseendemässigt. Vette tusan det. Annars vet jag inte, min pappa är jag ju rätt lik, det får jag ofta höra.
 
Jag såg ett foto av mig själv vid frukostbordet häromdagen och trodde först det var en nytagen bild av Mick Jagger.....:crazy: (Inget fel på Mick J men.... Jag hade ju hellre förväxlats med Daryl Hannah om vi ska prata åldersgrupp...)
Haha, ja lite olika åldersgrupper.

Jag tas alltid som ca 10 år yngre än vad jag är. Aldrig stött på någon som förstått min ålder. Problemet är att att jag lockar till mig unga killar som är typ 10-12 år yngre än mig och jag är ju en tant inombords och kan inte bli tillsammans med en 21 åring nu när jag är 33. Klart det går men jag vill inte. Och dom i min ålder är ju alla fastlåsta i förhållande… Undrar hur jag kommer se ut eller likna när jag blir gråhårig och 40+ Kommer nog iof färga håret ett bra tag
 
Jag är inte lik någon kändis vad jag vet, däremot är det ofta folk som är säkra på att de träffat mig, utan att jag har något som helst minne av det. Har alltid förklarat det med min obefintliga ansiktsigenkänningsförmåga. Sedan började jag nytt jobb och alla kunder var övertygade om att de var mig de hade förra året. Jag och kollegorna har ingen aning om vem jag påminner om, men uppenbarligen ser jag bekant ut för folk. :cautious:
Det låter lite som en superkraft... Häftigt!
 
när jag gick på högstadiet var det en av personalen som flera gånger påtalade hur lik Greta Garbo jag var. Utseendemässigt. Vette tusan det. Annars vet jag inte, min pappa är jag ju rätt lik, det får jag ofta höra.
Jag tycker inte jag är lik någon av mina föräldrar. Har hört någon gång, kanske några få gånger bara, att jag är lite lik mamma men kan verkligen inte se det själv.
 
När jag var (mycket) yngre fick jag ofta frågan om jag var Rosanna Arquette, eller släkt med henne. Det hände både i London och Stockholm - en gång var det t.o.m. en person som jagade ifatt mig på Kungsgatan och ville ha en autograf :rofl: och jag visste vid det tillfället inte ens vem RA var :laugh:
 
Låter roligt att vara lik någon kändis eller fiktiv karaktär. Jag är nog inte det :p.

Sedan är jag förstås ganska dålig på kändisar 😅.
 
Fick ofta höra att jag var slående lik Scarlett Johansson när jag var ung vuxen. Jag kan se likheterna, vi har ett liknande leende, men är inte särskilt lik nu när jag blivit äldre.

Som person skämtar en del ibland om Monica i vänner eller Bree i Desperate Housewives. Det är långt ifrån sanningen, men jag kan se små tendenser, om man inte känner mig bättre :D
 
Utseendemässigt har jag fått höra Amanda Bynes, och det finns nog vissa likheter.

Personlighetsmässigt typ farbror Melker eller Sunes farsa.
 
Partner tycker att jag till sättet är lik Rita från serien med samma namn. Manhaftig, impulsiv och med sällsynt dåligt omdöme. Men rolig :laugh:
 
Jag är superlik min mamma. Det är inte alls kul. :(

Någon kändis tror jag inte att jag liknar. Aldrig fått höra det i alla fall.
 
Enligt min mamma är jag till personligheten en mix av Tor och Oden från vasatron :laugh:

Känner inte till att jag är lik någon till utseendet och inte min mamma heller. Är inte särkilt lik någon av mina föräldrar eller andra släktingar heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp