Vem liknar du? Utseendemässigt eller karaktär?

Jag känner mig ju alltid som Hermione, läser på innan, skriver meterlånga uppsatser, ligger alltid steget före planen och alla dom andra, skriver listor och diagram och planerar på olika sätt, vill veta allt, ständiga frågor, nyfiken, får hoppa in och styra upp andras problem ibland av vilja och ibland bara för att jag måste, tar hand om andra och ser mig som snäll. Även mot dom som är lite udda enligt andra.

Och sist men inte minst prestationer, så hård mot mig själv, gick ut grundskolan med MVG i allt utom bild där jag fick VG men det var bara rättvist för jag suger på bild. Jag gjorde klart all kemi, biologi och fysik för högstadiet på en termin och gjorde arbeten på universitetsnivå när jag gick i åttan.

Gymnasiet gick jag ut med MVG i allt, 34 kurser med MVG. Dessutom var jag den i min kommun med högst poäng på högskoleprovet så när resultatet kom stod det i Aftonbladet en lista med rubriken ” Vem är smartast där du bor?” Och lustigt nog när jag tittade stod jag som nummer 1 :rofl:

Ni hör ju, jag är ju inte bara lite lik, jag ÄR ju Hermione 😅
 
2CF59B30-C323-424A-8B7D-3D0EECCC1C4A.jpeg
 
Jag är superlik min mamma. Det är inte alls kul. :(

Någon kändis tror jag inte att jag liknar. Aldrig fått höra det i alla fall.
Samma för mig. Jag är oerhört lik min mor. Så pass att jag inte gillar att se mig i spegeln och vägar vara med på bild. Hon var djupt avskydd av mig.
 
Samma för mig. Jag är oerhört lik min mor. Så pass att jag inte gillar att se mig i spegeln och vägar vara med på bild. Hon var djupt avskydd av mig.
Det låter jätte jobbigt, har det lett till att du klätt dig helt annnorlunda eller ändra på annat för att liksom likna henne mindre?
 
Jag ska träffa min kär mor vid 10 och fråga henne om vi är lika och ta en närmare titt. Jag och min bror har båda väldigt gröna ögon medan mamma och pappa har blå, vi har alla i familjen tjockt och lockigt hår, är relativt korta (inga pygméer men jämfört med många), sportiga och jag tror nog att om jag vore man skulle jag se ut som min bror, vi är rätt lika kom jag på. Min brors sambo har sagt flera gånger hur otroligt lika jag och min bror är. Men det gör inget för han ser väldigt bra ut. :p
 
Jag tycker inte att jag är speciellt lik någon utseendemässigt. Varken någon kändis eller någon ur min familj.
Karaktärsmässigt så är jag nog lite av en korsning mellan Sheldon Cooper och Elsa i Frost. En vän kallar mig Google och frågar hellre mig än att googla. Jag har försökt säga att i vissa fall handlar det nog om att jag skriver in rätt sökord än att jag kan ALLT, men hon är inte lika övertygad. 😂
Jag är rätt nördig och har inte så många vänner.
Ibland känns det som att jag är snödrottningen som låser in mig i mitt slott för att vara kreativ och skapa allt möjligt med händerna. Även som att folk ibland är rädda för att frysa till is om de kommer för nära. 😏 Nä. Men jag har som sagt var haft svårt med vänner i större delen av mitt liv. En sådan som folk väljer som reserv, när de inte har andra alternativ.
Utseendemässigt har jag visserligen långt, blont hår som ofta är flätat, blåa ögon och är väldigt blek. Ungefär där slutar nog likheterna med Elsa 😂
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp