Vem ringer man?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wille

Trådstartare
Jag mår fruktansvärt dåligt och vill inte leva. Men jag törs inte heller ta mitt liv. Men jag har riggat upp ett rep ifall att. Psykakuten känns lite overkill men jag orkar heller inte vänta på att det ska bli måndag. Vem ringer jag?
 
Jag mår fruktansvärt dåligt och vill inte leva. Men jag törs inte heller ta mitt liv. Men jag har riggat upp ett rep ifall att. Psykakuten känns lite overkill men jag orkar heller inte vänta på att det ska bli måndag. Vem ringer jag?
Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.

Annars så finns ju jourhavande medmänniska också, aldrig ringt dit själv men jag antar att det är sånt här dom är till för.
 
Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.

Annars så finns ju jourhavande medmänniska också, aldrig ringt dit själv men jag antar att det är sånt här dom är till för.
Jag ringde jourhavande medmänniska igår kväll. Satt en timme kö men la sedan på och somnade. Jourhavande medmänniska har bara öppet mellan 21 och 06.
Om det är så allvarligt att du har riggat upp ett rep ska du ringa 112!
Jag törs ändå inte använda det.
 
Du ringer psykakuten..eller vad är det du tror att psykakuten är till för? Ringer du och säger som det är så kan du få hjälp att komma dit dessutom. Speciellt när det är såpass akut. Och nej, det är inte mindre akut för att man känner att man inte vågar.

Annars så finns ju jourhavande medmänniska också, aldrig ringt dit själv men jag antar att det är sånt här dom är till för.
Jourhavande medmänniska är mellan 21-06 så ingen kan nog ta emot samtal där nu.

Edit, såg att TS hade koll redan.
 
Då ringer du en vän som du litar på och ber hem ringa 112. Alternativt skickar du PM till mig så ringer jag!
Jag har ingen nära vän.

Och jag vill inte att någon ringer 112. Då skickar de bara en ambulans och här ligger jag och är oduschad sen en vecka och är inte klädd.
 
Jag har ingen nära vän.

Och jag vill inte att någon ringer 112. Då skickar de bara en ambulans och här ligger jag och är oduschad sen en vecka och är inte klädd.
Tro mig, det finns ingen ambulanssjukvårdare som inte sett tusen gånger värre. Att vara oduschad och oklädd är en del av din ”sjukdom” just nu, och ett symptom på att du behöver akut hjälp. Vilket är exakt vad akutsjukvården är till för!
 
Det känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.
 
Det känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.
Det är dags att sluta bita ihop :heart
Om det inte vara läge att be om hjälp förr så är det verkligen det NU.
Om du inte vågar ringa 112 så be någon göra det åt dig. Eller ring psykakuten själv om det könns lättare.
Jag vet inte vilken kommun du bor i, men vissa kommuner har ett mobilt team/mobil akutenhet man kan ringa också...
 
Det känns mest som om jag bara borde bita ihop, som jag gjort förr, och hoppas på att det går över. Jag mår ju liksom dåligt jämt, i varierande grad.
Desto större anledning att ringa! Ingen ska behöva må dåligt jämt.
Var förresten in på psykakuten i min ungdom, av skäl som verkligen var mindre allvarliga än dina. Fick ett fantastiskt bemötande.
Du vet att vi står bakom dig❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
742
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 161
Senast: Milosari
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 097
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp