Bukefalos 28 år!

Vem ska rida jakt i år?

Sv: Vem ska rida jakt i år?

Vi har ridit ett par gånger i Rinkaby, men jag tycker säkerheten är sisådär så vi kommer inte rida i år. Däremot är den bra på så vis att man kan rida runt alla hinder och kan ta sig fram även om man inte har en hoppglad häst.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

jag ska vara med på öveds jakt och fältritt klubbs tränings jakter åtminstone, var med en gång med egna hästen förra året sen så blev hon halt :( (tidigare halvt läkt skada som gick upp). red en annan jakt med en låne häst istället ^_^.

har tränat en del terräng nu så hoppas att vi kommer över fler hinder detta året :p
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag vill gärna rida jakten på Revingehed men frågan är på vilken häst. Förra året red jag min då 20-åriga D-ponny och det funkade mycket bra. Hon hoppade allt och hängde bra med i tempot. Håller hon formen i höst så rider jag henne.
Har en 8-åring också men hon är förhoppningsvis såld då. Treårshingsten är av logiska skäl inte aktuell :p
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

När är Revingejakten och alla andra jakter? Jag skulle GÄRNA rida en massa jakt i år eftersom jag inte fått rida nån fälttävlan knappt :mad:
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag har planerat att försöka hinna rida SFK's jakt, men är väldigt osäker på om jag hinner rida två förjakter. Har lite fullt upp med annat. O kusarna går på sparlåga. Så det är lite väl optimistiskt tänkt.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Hej!

Jag hade tänkt rida första förjakten och sen se om jag vågade mer, men nu har pållans hov blivit sämre igen och hon får inte hoppa förrän den är helt frisk.

/Lavinia, vill hoppa NU!
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Revingejakten har jag hört är rena vilda western?

Och Öved har jag hört är samma sak:D

Jag tror att det handlar mycket om hur man tänker när man anordnar jakt. Jag vill att det ska vara bra underlag, inga stup på sidorna om man ska passera i galopp och bra med plats vid hinderna.
Men på Rinkaby tex är problemet att folk kommer dit med otränade hästar (det står ju i infon att alla kan rida:meh: ) sen blir fältet jättelångt eftersom de inte har haft nån vettig som puschat på bakifrån. Att tex passera en 70-väg och sen fara i väg i galopp 50 meter efter den funkar inte när fältet är 2 km långt - det är alltid nån häst som blir tokig när de andra sticker iväg så där. Det kommer liksom dit folk på hästar som vägen 100 kg för mycket, de har inga sadlar och många har såklart aldrig ridit jakt innan och är helt oförberedda på att hästarna blir taggade. Det är det som är jobbigt med den jakten.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Usch...jag vill ha en lugn jakt. Är ju fd fälttävlansryttare men har blivit feg. ;)
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Öved var rena vilda western :p nya som håller i det nu, åtminstone förra året så var det tävlings ledaren och banbyggaren från öveds fälttävlan som höll i det. Mycket skritt och trav och ordentligt byggda hinder på 50-80cm.
En av förjakterna så avslutade de på terräng banan ^_^ skit roligt!
Upplopp på stranden också så det är bra underlag oavsett väder :p.

Vet inte hur det blir i år, inte hört ngt då min insider man flytt landet...

Men det var lagom fin jakt så jag kunde komma runt på en lånad 22 år gammal skogs mulle som jag aldrig hoppat förut :p.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jakterna är i oktober förresten, man ska ha varit med på 2 förjakter för att delta i hubertus jakten.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag tyckte inte att det var så farligt. Eller så är jag bara komplett galen själv :D

Några bilder från 2012:
293825_10151451713766102_1268520796_n.jpg


319017_10151451714156102_1526249586_n.jpg


565022_10151451719176102_1803779085_n.jpg


534614_10151451719861102_1302804242_n.jpg


578584_10151451718456102_954250987_n.jpg


644532_10151451720091102_944845106_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Så folk får pröva på fasta hinder och så vet de som anordnar jakten att folk har hyffsad koll, så inte lilla A som knappt kan hålla sin ponny på banan kommer dit och galopperar in i första bästa ekipage osv.
Eller ryttare b som kommer på sin grovt överviktiga och otränade häst och driver runt den så den knappt orkar stå på benen efteråt.

En trevligt för oss som vill ha lite kortare turer också, är nya ridslingor varje gång.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag förstår konceptet med förjakter men det är tråkigt för min del eftersom jag har rätt mycket att göra om helgerna :( (Ensamstående förälder som jobbar en del helger och tävlar en del helger.) Man kunde ju ha någon sorts intyg för oss som ridit jakt förr så vi inte behövde rida minst två förjakter.
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag tänkte väl ta mig till Revinge i år, om de bara kunde bestämma sig för datum.

LadyCovergirl: Du har inte någon närmre koll på vilken helg det är? Jag får mest olika svar nu, och enligt lundahusarernas hemsida är datum ej bestämt än men de är ju lite sisådär med att uppdatera den.. Hur stort ungefär var fältet förra året?
 
Sv: Vem ska rida jakt i år?

Jag vet inte alls, tyvärr. Hemsidan säger 19 alt 26 oktober så det är vad jag kan svara på.
Hur stort fältet var kan jag inte heller svara på. Jag är inte alls bra på att uppskatta sådant :crazy:

Usch, jag var verkligen inte till hjälp :(
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Fiorano
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
11 276
Senast: Blyger
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Amanda_F
·
Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp