Vem skulle du vilja äta middag med?

Seabaz

Trådstartare
Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med?
Och varför den personen?

Och för skojs skull: du får välja meny, vad äter och dricker ni?

:D
 
Jag har en lång lista på intressanta människor jag vill träffa, men alla är inte kända. På min andraplats är dock Donald Trump, och vi äter någon slags seafood, smörig krabba kanske, och dricker naturligtvis alkoholfritt till.
 
Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med?
Och varför den personen?

Och för skojs skull: du får välja meny, vad äter och dricker ni?

:D
En god vän som jag tyvärr inte får chans att träffa särskilt ofta. Hon är väldigt intressant att prata med, och det brukar inte bli långa stunder av tystnad när vi ses :) .

Vi dricker något gott bubbel. Efterrätten är viktig för oss båda, och jag tror att det blir någon god tårta/cheesecake. Till förrätt kanske någon god soppa med vitlöksbröd, och till varmrätt förmodligen fisk.
 
Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med?
Och varför den personen?

Och för skojs skull: du får välja meny, vad äter och dricker ni?

:D

Jag skulle vilja ata middag med nagon som ar en god lyssnare, som har astadkommit mycket sjalv, och som har en formaga att bade analysera och inspirera, da jag behover en spark i arslet.
Bade Obama och (Bill och/eller Hillary) Clinton kanns som kul kandidater, eller nagon som kommer fran en mer relaterbar position, Margrethe Vestager kanske?

Meny: Den mest fantastiska vegetariska tre-ratters jag nagonsin atit!
 
Det finns en hel del spännande personer som kandidater men så här efter sommarprogrammet, gärna Sara Danius. Det skulle drickas mycket vin, gärna bubbel. Och ätas en lyxig fiskrätt med ångkokta grönsaker. Bara en liten chokladpralin till dessert. Och sedan skulle jag med stort intresse dra i mig den ocensurerade versionen av livet i akademien.
 
Spontant tänkte jag på Ola Salo. Vad som ska ätas... Tja... Något riktigt gott vegetariskt :p

Annars är det en bekanting som jag gärna skulle lära känna bättre, fast där tror jag att det vore roligare för oss båda med en skogspromenad.
 
Jag skulle vilja äta middag med Jan Eliasson. Han verkar vara en otroligt intressant och kunnig människa som jag skulle kunna prata med länge. Hade varit otroligt spännande att höra om hans arbete i världen under många år.

Maten blir nog något typiskt svenskt kanske en SOS-tallrik till förrätt, skaldjur med bröd och goda röror och västerbottenpaj och jordgubbstårta till efterrätt. Goda viner till varje rätt.
 
En gång önskade sig ett kommunalråd i min kommun i julklapp att få dricka kaffe med mig. Petite moi!

Jag skulle nog faktiskt gärna äta middag med Stina Oscarsson, men det går nog inte, så jag väljer Gudrun Schyman.

Andra som jag kommer på tror jag att jag skulle bli blyg för, tex Elfriede Jelinek eller Angela Merkel.

Vi skulle gå på veganhak och äta middag och dricka en massa lokal öl (Schyman måste kanske hålla sig till lättöl, jag vet inte).
 
Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med?
Och varför den personen?

Mig själv från tonårstiden!
Varför? Det hade varit intressant att sitta öga mot öga med mitt gamla jag och prata.

Och för skojs skull: du får välja meny, vad äter och dricker ni?
Förrätt vitlöksbröd ihop med briska päroncider.
Huvudrätt: Något rött grillat kött ihop med grillade grönsaker och potatis. Ljus öl till maten.
Efterrätt: Oj, här vet jag inte riktigt är inte så mycket för efterrätt, troligen något enkelt och mer briska pärsoncider.
 
Jag skulle vilja äta middag med Jan Eliasson. Han verkar vara en otroligt intressant och kunnig människa som jag skulle kunna prata med länge. Hade varit otroligt spännande att höra om hans arbete i världen under många år.

Maten blir nog något typiskt svenskt kanske en SOS-tallrik till förrätt, skaldjur med bröd och goda röror och västerbottenpaj och jordgubbstårta till efterrätt. Goda viner till varje rätt.

Får jag vara med på den middagen? Han är min kandidat också, och ditt matval - jag hoppar sillen, men skaldjur och paj är helt OK. Jag kan bidra med lite crème brûlée som alternativ till jordgubbstårtan!

Om jag inte får haka på ovan väljer jag Sven-Bertil Taube. Han får hjärtans gärna komma hem till mig på en klassisk Toast Skagen, min favoritfläskfilé med äpplen och curry och vit chokladmousse som dessert. Förväntar mig möte med en gentleman som har otaliga historier att berätta.
 
Senast ändrad:
Jag skulle vilja äta middag med Joseph Stiglitz. Vi skulle äta något gott men absolut inte extravagant och prata ekonomi, globalisering och finansetik. Göran Greider känns också som ett väldigt trevligt alternativ. Vi skulle prata politik och hundar och dricka väldigt mycket rödvin.
 
Vem i världen (levande person) skulle du vilja äta en trerättersmiddag med, och då ha en konversation med?
Och varför den personen?

Och för skojs skull: du får välja meny, vad äter och dricker ni?

:D
Fredrik Steen, han är så otroligt duktig på hundar och känns som man skulle kunna lära sig massor.

Vad vi äter, ingen aning :D
Någon fiskrätt kanske och dricker något gott vin till
 
Tobias Fränstam. Han verkar fantastiskt kunnig och jag vill veta mer om arbetet kring våra fiskbestånd i svenskt vatten.

Ingen aning om vad vi äter. Något casual som går att äta med en hand medan vi åker båt.
 
Får jag vara med på den middagen? Han är min kandidat också, och ditt matval - jag hoppar sillen, men skaldjur och paj är helt OK. Jag kan bidra med lite crème brûlée som alternativ till jordgubbstårtan!

Om jag inte får haka på ovan väljer jag Sven-Bertil Taube. Han får hjärtans gärna komma hem till mig på en klassisk Toast Skagen, min favoritfläskfilé med äpplen och curry och vit chokladmousse som dessert. Förväntar mig möte med en gentleman som har otaliga historier att berätta.
Jamen självklart är du välkommen! Då får du behålla creme brulee för dig själv för jag gillar inte det. Och Jan kan ju få välja fast som den diplomat han är så kanske han smakar på båda. :D
 
Kyra Kyrklund! :love: En riktig förebild för mig (speciellt när jag tänker tillbaka på det glada 90 talet... :D). Vad vi skulle prata om? Tja. Vad tror ni? Äta vet jag inte. Det hade nog haft underordnad betydelse, men ett glas vin och lite småplock hade nog funkat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 643
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 788
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 261
Senast: Brassneck
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 945
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp