Vem står för det accepterade rumsrena hatet idag? Du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker du verkligen att din ton i diskussionen är vuxen nu?
Ja faktiskt. På fullt allvar tror jag det, eller rättare sagt, jag vet det. Jag pratar inte generellt om alla som råkar bo i Danderyd eller på Östermalm och dylika ställen utan om delar av makteliten, de som tillhör t ex överklassen, de som var kompisar med t ex Ian W. De tror jag bidrar rätt rejält med pengar till SD. Och de pengarna är SD väldigt duktiga på att förvalta uppenbarligen eftersom det går som tåget i opinionen.
 
Tråden är inte i mastodontstorlek så lite respektlös inledning på din post känner jag.I min facebookfeed är det bland annat en hel del bukefalister som är väldigt tongivande vad det gäller politisk antipropaganda.
I övrigt är blankröstning en demokratisk rättighet som räknas, precis som din röst på vilket parti du nu rösar på. Jag anser även att soffliggarna uttrycker en åsikt, även om den inte påverkar valutgång så är det ett budskap till den politiska etablissemanget.

Blankröst eller soffliggare skickar budskapet att man är helt likgiltig inför om landet styrs av demokrater, nazister, rasister, kommunister, ultrakonservativa eller nyliberaler.

Jag tror att ganska få skulle vara likgiltiga på riktigt, utan sätter nåt slags annat värde på sitt avstående av röst. En rättighet , men helt värde och verkningslös i meningen hur makten fördelas mellan de som har Adolf Hitler respektive Nelson Mandela, Martin Luther King eller andra som förebilder.
 
Nej. Men jag anser att röstar man på sd sympatiserar man troligen med deras åsikter. Vilka är rasistiska. Och de är ju inte direkt ute efter ett öppet mångkulturellt samhälle.
Trodde du och lbb gick till botten med dina anklagelser i förra valrörelsen.
Finns inget rasistiskt i SDs program, det har ju redan ni utrett. Ska du dra igång igen nu?
 
Ja faktiskt. På fullt allvar tror jag det, eller rättare sagt, jag vet det. Jag pratar inte generellt om alla som råkar bo i Danderyd eller på Östermalm och dylika ställen utan om delar av makteliten, de som tillhör t ex överklassen, de som var kompisar med t ex Ian W. De tror jag bidrar rätt rejält med pengar till SD. Och de pengarna är SD väldigt duktiga på att förvalta uppenbarligen eftersom det går som tåget i opinionen.
Snarare till M i så fall och jag tycker du är ute o cyklar. Opinionen kanske har ledsnat på tomma löften?
 
Ja faktiskt. På fullt allvar tror jag det, eller rättare sagt, jag vet det. Jag pratar inte generellt om alla som råkar bo i Danderyd eller på Östermalm och dylika ställen utan om delar av makteliten, de som tillhör t ex överklassen, de som var kompisar med t ex Ian W. De tror jag bidrar rätt rejält med pengar till SD. Och de pengarna är SD väldigt duktiga på att förvalta uppenbarligen eftersom det går som tåget i opinionen.

Du vet det trots att statistik visar att det inte är så det ser ut? Intressant.
Och för övrigt så var det främst ditt påstående om tjänstefolk och undantag som jag tyckte var ovanligt tramsigt.
 
Tråden är inte i mastodontstorlek så lite respektlös inledning på din post känner jag.I min facebookfeed är det bland annat en hel del bukefalister som är väldigt tongivande vad det gäller politisk antipropaganda.
I övrigt är blankröstning en demokratisk rättighet som räknas, precis som din röst på vilket parti du nu rösar på. Jag anser även att soffliggarna uttrycker en åsikt, även om den inte påverkar valutgång så är det ett budskap till den politiska etablissemanget.

Om din Facebook innehåller specifika bukevänner etc blir jag ännu mer förvånad över det hela för då känns det som du adresserar en specifik grupp ?

Varför är mitt svar ”lite respektlöst” ?😳

Det är ingen som påstår att rösta blankt är icke demokratiskt? Det är självklart att du kan göra det.
Min reflektion kvarstår ändå.
 
Blankröst eller soffliggare skickar budskapet att man är helt likgiltig inför om landet styrs av demokrater, nazister, rasister, kommunister, ultrakonservativa eller nyliberaler.

Jag tror att ganska få skulle vara likgiltiga på riktigt, utan sätter nåt slags annat värde på sitt avstående av röst. En rättighet , men helt värde och verkningslös i meningen hur makten fördelas mellan de som har Adolf Hitler respektive Nelson Mandela, Martin Luther King eller andra som förebilder.
Din åsikt, jag delar den icke och har inte för avsikt att diskutera åsiktspolitik utan om ett kollektivt mönster som jag känner gör tvärtom mot vad den demokratiska grundläggande principen gör gällande som grundläggade för demokratin. men varsågod att diskutera partipolitik med de som är hugade på det.
 
Din åsikt, jag delar den icke och har inte för avsikt att diskutera åsiktspolitik utan om ett kollektivt mönster som jag känner gör tvärtom mot vad den demokratiska grundläggande principen gör gällande som grundläggade för demokratin. men varsågod att diskutera partipolitik med de som är hugade på det.

Det var i stor mån inte en åsikt och definitivt inte partipolitik. Det var fakta. Blankrösten påverkar inte maktfördelningen mellan nazist och demokrat. Blankrösten är likgiltig inför vem som får den konstitutionella makten i vår demokrati.

(Åsikten låg i tolkningen att det görs av likgiltighet eftersom påverkan är exakt noll, när alternativet är att rösta för att påverka maktfördelningen åt det håll man önskar.)
 
Om din Facebook innehåller specifika bukevänner etc blir jag ännu mer förvånad över det hela för då känns det som du adresserar en specifik grupp ?

Varför är mitt svar ”lite respektlöst” ?😳

Det är ingen som påstår att rösta blankt är icke demokratiskt? Det är självklart att du kan göra det.
Min reflektion kvarstår ändå.
"Jag har inte läst tråden..."
Och ja, du har rätt att ha din åsikt, men den är inte representativ för det du säger dig värna om. Jag har rösträtt, blankröster räknas och bör bara ifrågasättas av de politiker som jagar procent och gör utfallsanalyser om bland annat varför vissa väljer att rösta på andra partier, blankt, eller andra inte alls.
 

Väldigt långsökt att få nedanstående citat att bli rasistiskt. Tycker mer det liknar någon som gått in och letat efter något rasistiskt, inte hittat något rasistiskt och därför tolkat hej vilt.

“Vår strävan är att utforma politiken efter hur vi tror att människan är och inte hur vi önskar att hon vore. Vi tror inte på teorin om att människor föds som blanka blad som kan fyllas med vilket innehåll som helst. Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen. Någon komplett förteckning över vad som ingår i denna mänskliga essens har vi ännu inte och kommer kanske heller aldrig att få. Till hjälp med att skapa en grovkornig bild kan vi dock ta den moderna vetenskapen och den mänskliga historien. Om det till exempel är så att en viss företeelse i olika varianter förekommit i nästan alla mänskliga samhällen i nästan alla tider, så menar vi att det är rimligt att anta att den på något sätt är kopplad till den mänskliga essensen.”
 
Notera att jag inte röstar SD men jag tycker inte att det är ärlig argumentation att lägga benämningar på meningsmotståndare som de varken vill kalla sig eller ger skäl för.

Av samma anledning tycker jag att det är fel att kalla Vänsterpartiet för kommunistiskt.
 
"Jag har inte läst tråden..."
Och ja, du har rätt att ha din åsikt, men den är inte representativ för det du säger dig värna om. Jag har rösträtt, blankröster räknas och bör bara ifrågasättas av de politiker som jagar procent och gör utfallsanalyser om bland annat varför vissa väljer att rösta på andra partier, blankt, eller andra inte alls.

Jodu - mina reflektioner som du svarat på oavsett, har rätt stor bäring i sammanhanget även om jag inte läst varenda kommentar .

Vad nu du märkligt väljer att fokusera på ?

Mm åsikt och reflektion ang att rösta blankt kvarstår - se tidigare inlägg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp