Vem står för det accepterade rumsrena hatet idag? Du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är SD verkligen ett hot. Sjoberga säger ju att allt under 50% är ok så då är väl SD inget hot för dom kommer ju aldrig att få över 50%
Inte i detta val, nej men om andra partier fortsätter som dom börjat och utesluter en stor del av svenska folket så är det ett nytt val om 4 år.

"Det som hände 1918 var ju det att varje röst blev lika mycket värd. Då liksom nu. Fattig, rik, kvinna, man. Kassörska, vd, Pride-arrangör, kulturskribent, hetero, homo, nazist, rasist, kommunist, islamist, god, självgod. Alla har sitt kort att dra den 9 september. Även dem man fördömt, förmanat, hånat, uteslutit och skrattat gott åt. "
 
Inte i detta val, nej men om andra partier fortsätter som dom börjat och utesluter en stor del av svenska folket så är det ett nytt val om 4 år.

"Det som hände 1918 var ju det att varje röst blev lika mycket värd. Då liksom nu. Fattig, rik, kvinna, man. Kassörska, vd, Pride-arrangör, kulturskribent, hetero, homo, nazist, rasist, kommunist, islamist, god, självgod. Alla har sitt kort att dra den 9 september. Även dem man fördömt, förmanat, hånat, uteslutit och skrattat gott åt. "
Ja för man kanske inte alls skrattar och hånar den 10 september när man vaknar upp och ska försöka få till en ny regering....... som dessutom ska sitta kvar i 4år
 
Inte i detta val, nej men om andra partier fortsätter som dom börjat och utesluter en stor del av svenska folket så är det ett nytt val om 4 år.

"Det som hände 1918 var ju det att varje röst blev lika mycket värd. Då liksom nu. Fattig, rik, kvinna, man. Kassörska, vd, Pride-arrangör, kulturskribent, hetero, homo, nazist, rasist, kommunist, islamist, god, självgod. Alla har sitt kort att dra den 9 september. Även dem man fördömt, förmanat, hånat, uteslutit och skrattat gott åt. "

Ja man ska passa sig precis som du är inne på att klassa folk/individer osv som ”a basket of deplorables” ...
 
Du menar när sossarna var rasister och bildade Rasbiologiska Institutet och gav skattepengar till dess verksamhet

Jag blir alltid lite förundrad när de som är positiva till SD drar upp det här, skulle det vara värre att socialdemokraterna var rasister på 30-talet än att SD var nazister på 90-talet? Och det är väl ingen som inte vet om socialdemokraternas 30-talshistoria?
 
Jag blir alltid lite förundrad när de som är positiva till SD drar upp det här, skulle det vara värre att socialdemokraterna var rasister på 30-talet än att SD var nazister på 90-talet? Och det är väl ingen som inte vet om socialdemokraternas 30-talshistoria?
Det som var värre med sossarna är ju dess rötter med nazityskland. Man samlade in information om judarna i Sverige och sedan gav man den infon till Tyskland. Man måste ju påminna vilka rötter sossarna kommer ifrån. Långt in på 70 talet fick ju inte vem som helst skaffa barn. Då genomförde tvångssteriliseringar. Mycket sånt här fick man ju inte lära sig i skolan sånt var ju förbjudet att tala om. Sossarna hyllade våld o hat under större delen av 1900 talet. Sådant finns det skriftliga bevis på
 
Det som var värre med sossarna är ju dess rötter med nazityskland. Man samlade in information om judarna i Sverige och sedan gav man den infon till Tyskland. Man måste ju påminna vilka rötter sossarna kommer ifrån. Långt in på 70 talet fick ju inte vem som helst skaffa barn. Då genomförde tvångssteriliseringar. Mycket sånt här fick man ju inte lära sig i skolan sånt var ju förbjudet att tala om
Förbjudet?
 
Det som var värre med sossarna är ju dess rötter med nazityskland. Man samlade in information om judarna i Sverige och sedan gav man den infon till Tyskland. Man måste ju påminna vilka rötter sossarna kommer ifrån. Långt in på 70 talet fick ju inte vem som helst skaffa barn. Då genomförde tvångssteriliseringar. Mycket sånt här fick man ju inte lära sig i skolan sånt var ju förbjudet att tala om. Sossarna hyllade våld o hat under större delen av 1900 talet. Sådant finns det skriftliga bevis på

Jag vet inte när du gick i skolan men när jag gjorde det för 20 år sedan lärde vi oss i allafall om socialdemokraternas koppling till rasbiologiska institutet osv. Jag undrar fortfarande varför det är värre än SDs historia?
 
@Klonim jag vet fortfarande inte om du trollar eller inte osv, men ang din fråga om samerna :
Ja definitivt är det rasism och främlingsfientlighet som är deras historia, och det är en rätt fundamental skillnad som utmärker det jämfört med din egen valda problematisering av begreppen att de skulle innebära något helt annat , som tex boende i vissa områden, min kritik av dina åsikter (!) som enligt dig är främlingsfientlighet osv osv.

Jag ser det på fler områden bara. Människor kan utgöra främlingar av så många andra skäl än etnicitet eller religion. Det finns mycket främlingsfientlighet mot diverse "kulturer" i samhället. Arbetare kan vara fientligt inställda till akademiker och vice versa. Lantisar kan vara fientligt inställda till stadsbor och vice versa. Mm mm
 
Senast ändrad:
Jag vet inte när du gick i skolan men när jag gjorde det för 20 år sedan lärde vi oss i allafall om socialdemokraternas koppling till rasbiologiska institutet osv. Jag undrar fortfarande varför det är värre än SDs historia?
Kanske för att SD inte har tvångssteriliserat eller internerat människor vilket S gjort i massor med år.
Vi ska aldrig glömma vilka det var som fick nazi-tyskland att stämpla J i judarnas pass, inte var det SD i alla fall.
Och under min skolgång talades det inte om det.
 
Jag vet inte när du gick i skolan men när jag gjorde det för 20 år sedan lärde vi oss i allafall om socialdemokraternas koppling till rasbiologiska institutet osv. Jag undrar fortfarande varför det är värre än SDs historia?
SD bildades 1988 och S bildades 100år tidigare. Under dessa 100år har S gjort fruktansvärda saker mot sina medborgare trots att medborgarna inte har begått några brott. Detta har man beslutat om. Ja du har ju läst om det i skolan. SD har inte gjort en enda medborgare illa grundat på ett politiskt beslut. Där har du skillnaden. För det är ju viktigt att tala om ett partis rötter eller hur även om det är 10, 20, 30, 50, eller 100år sedan. Det är ju hemskheter som är det viktiga som partiet S har begått mot enskilda oskyldiga medborgare som har betalat skatt
 
SD bildades 1988 och S bildades 100år tidigare. Under dessa 100år har S gjort fruktansvärda saker mot sina medborgare trots att medborgarna inte har begått några brott. Detta har man beslutat om. Ja du har ju läst om det i skolan. SD har inte gjort en enda medborgare illa grundat på ett politiskt beslut. Där har du skillnaden. För det är ju viktigt att tala om ett partis rötter eller hur även om det är 10, 20, 30, 50, eller 100år sedan. Det är ju hemskheter som är det viktiga som partiet S har begått mot enskilda oskyldiga medborgare som har betalat skatt

Okej, så skillnaden är att SD ännu inte fått igenom några politiska beslut? Blir ett övergrepp värre om den som utsätts för det betalar skatt?
 
SD bildades 1988 och S bildades 100år tidigare. Under dessa 100år har S gjort fruktansvärda saker mot sina medborgare trots att medborgarna inte har begått några brott. Detta har man beslutat om. Ja du har ju läst om det i skolan. SD har inte gjort en enda medborgare illa grundat på ett politiskt beslut. Där har du skillnaden. För det är ju viktigt att tala om ett partis rötter eller hur även om det är 10, 20, 30, 50, eller 100år sedan. Det är ju hemskheter som är det viktiga som partiet S har begått mot enskilda oskyldiga medborgare som har betalat skatt

Socialdemokraternas historia har mig veterligen aldrig mörkats, märkligt att det skulle framstå som en nyhet när SD släppte sin lilla klipp och klistra "dokumentär", en betydande skillnad är ju dessutom att ingen i S nuvarande ledning var med och donade på 30-talet till skillnad från SD där de flesta har en minst sagt tveksam bakgrund. Har själv sett lilla Jimpa ihop med nynassarna från Karlskrona på 90-talet, det enda han har ändrat är att byta bomberjackan mot kavajen.
 
Tja, där tänker vi nog olika. Det beror väl på hur viktig toleransen är för den som röstar. För mig är det viktigare än det mesta. Det spelar ingen roll hur bra skolpolitik och sjukvårdspolitik ett parti har om de samtidigt är intoleranta. Tycker jag.

Frågan är varför du utgår ifrån att alla har samma kriterier när de röstar som dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp