Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

CA

Trådstartare
Ja, vem tror ni kommer att ta hem Prix d´Amerique 2005? eller ni kanske har flera favoriter?

Startlista Prix d´Amerique, 2700 meter:
1) Super Light - Jörgen Westholm
2) Kazire de Guez - Stéphane Delasalle
3) Jalba du Pont - Jean Yves Rayon
4) Alesi OM - Gianpaolo Minnucci
5) Jaminska - Pierre Levesque
6) Energetic - Pierre Vercruysse
7) Infant du Bossis - Jorma Kontio
8) Lazio du Bourg - Joël van Eeckhaute
9) Memphis du Rib - Jean Loïc Claude Dersoir
10) Joyau d´Amour - Tony Le Beller
11) Civil Action - Paolo Leoni
12) Ilster d´Espiens - Jacques Henri Treich
13) Naglo - Örjan Kihlström
14) Gigant Neo - Dominik Locqueneux
15) Hilda Zonett - Robert Bergh
16) Kesaco Phedo - Jean Michel Bazire
17) Scarlet Knight - Joseph Verbeeck
18) Jag de Bellouet - Christophe Gallier


Jag tror på:
Scarlet Knight, Gigant Neo, Kesaco Phedo och Jag de Bellouet :banana:
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag de Bellouet .......tror jag vinner.....Scarlet gör ett heroiskt lopp och blir 2:a :bow:
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

jag hoppas att kesaco phedo vinner.. tycker han e sååå fin
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag Hoppas ju förstås på Hilda, att hon ska vinna...
Men kan sätta ett ex. antal kronor på att det blir Jag de Bellouet.
Plac.
1.Jag de Bellouet
2.Hilda Zonett
3. Super Light
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag de Bellouet. Gigant Neo eller Scarlet Knight om han gör bort sig.
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Scarlet, :love: the one and only.

Annars skull e jag nog ta hm... Kazire de Guez
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag de Ballouet tror jag vinner. Men jag hoppas på Scarlet :love:
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag de Bellouet vann, tycker ni att det var rätt häst och kusk som vann?
När jag såg Bellouet gå över mållinjen fick jag nästan tårar i ögonen, så vackert
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag tycker inte JdB är vacker.Han saknar ju helt utstrålning.Ovanligt för en världsklasstravare.Kul med Gigant Neo :) .Scarlet hängde töm,nästan så man önskar det var sista starten han behövde göra....
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

helt klart rätt vinnare! Synd bara att hästen ser så tråkig ut... :p men springa kan den ju... :eek:
Gigant Neo var ju oxå grym!
Nån som såg vad som hände med Jamenska (hon bröt ju benet!!! :cry: )??? Missade det i båda repriserna sen har dom inte visat det... Såg bara att nånting hände med tre ekipage.
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

JdB :love: ,vilket djur!!

För mig har han en enorm utstrålning!Och är underbart vacker som travare betraktat.Ett fullkomligt kraftpaket.

Tyvär liknade de andra statister,då de drevs av sina hejdlösa kuskar...

Hilda Zonett,med sin duktiga kusk är världa stort omnämnande :love:
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Såg det där med att Scarlet hängde töm. Ganska tidigt i loppet också. Kan det vara Montén som satt i benen?
Men samtidigt som jag blev mycket imponerad av Gigant Neo så måste jag undra. I början av loppet tyckte jag han travade väldigt risigt. Vet inte om det var Infant de Bossis iof men det var en häst med melanderfärgad kusk.
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

citat från Travnet;"För toppstoet Jaminska blev gårdagens Prix d´Amerique sannolikt hennes sista start i livet.

Den åttaåriga dottern till Jet Du Vivier skadades svårt inför 40.000 i publiken på Vincennes. Det visade sig vara en fraktur mellan kotan och hoven på ena frambenet.

Jaminska, som i starten före Prix d´Amerique spurtade mycket vasst till andraplatsen i Prix de Belgique, tjänade cirka 6,4 miljoner kronor under sin karriär.

Tränaren Pierre Levesque, var förstås bedrövad efter loppet. Nu hoppas man kunna rädda stoet till aveln. Jaminska står gipsad på veterinärkliniken på Grosbois. "
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag de Bellouet van ju.. :smirk: men synd att inte nån svensk vann.. men en kom ju 6:a :)
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

*lånar knapp*

Ja, då var jag hemma igen.

Jag fick chansen att se Jag du Bellouet på riktigt nära håll och tycker han är kanonfin. Kan inte hålla med om att han inte har utstrålning även om han kanske inte glänser allra mest… han springer istället… Han har en enorm styrka och en mycket effektiv aktion. Det är en helt fantastisk häst och Gallier körde ett perfekt lopp, även om han fick göra jobbet själv, han klarar ju det. Det var bästa hästen som vann och det känns ju alltid mest rättvist. :bow:

Kretsen runt hästen skojjade till det lite och klädde ut en till shejk som var med runt hästen hela tiden. Undrar om några fransmän satte rödvinet i halsen och undrade om han var såld till en shejk? :D

Att Scarlet inte skulle kunna hävda sig bara en vecka efter Cornulier behövde man nog inte vara professor för att räkna ut. Det förra loppet satt nog kvar både här och där. En del tror inte monté sliter hårdare än sulkylopp. Jag för min del är helt övertygad om att så är fallet, iallfall om de är ovana vid det. Det är skillnad för Jag du Bellouet som har startat mycket i monté.

Gigant Neo var mycket bra och Hilda är en riktig hedersmärr. Duktiga pållar. Kul också att Sävaflickan vann Prix Helen Johansson. :bump:

Angående Jaminska, under loppet stod jag vid påfarten till banan. Helt plötsligt skrek en av hästskötarna och sprang. Vi fattade inte riktigt vad det var förrän vi såg reprisen. Hon bräckte och kretsen runt henne var naturligtvis helt förkrossade och bara grät. Jag hoppas av hela mitt hjärta att operationen som gjordes under måndagen gick bra och att hon kan räddas till fölmärr. Enligt en veterinär vi träffade på söndagskvällen som skulle vara med och utföra operationen var frakturen värsta tänkbara. Tråkigt att Ronden skriver att hon inte var fin i värmningen och på det sättet beskyller tränaren för att ha orsakat skadan. Han skulle aldrig startat sin ögonsten om han inte trodde hon var okej. De kunde skriva som det var istället… att den haltaste hästen som värmde på Vincennes i söndags var svensk… :mad: Det tror jag fler som var där håller med om…
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

åh va roligt att vara nere och se Prix d´ Amerique IRL:)
har du varit där innan? Hur var det?
*vill åka dit nästa år*
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Det var en riktig upplevelse. :bump: Kallt, tidvis duggregn, massor av folk och fantastiska hästar... Jag kan absolut rekomendera det. ;)
 
Sv: Vem tror ni vinner Prix d´Amerique?

Jag var DÄR!!
Mitt bland dom franska supportrarna och tjoade.
En upplevelse av fantastiska mått.
Tog massor med kort på hela föreställningen.
Ni ska få se.

Precis bakom oss stod även Jamiskas supportrar.
Dom tystnade, men vi förstod aldrig varför. :(
Det var Martha som dagen efter berättade vad som hänt.
AM
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Guiden) Den svenske stjärnan Scarlet Knight ledde Prix d´Amerique – när han plötsligt galopperade. Stallkamraten Gigant Neo höll på att...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp