Vems är felet?

mian1

Trådstartare
När jag åkte till jobbet såg jag två av grannhundarna, de stod så konstigt brevid vägen. Sen såg jag att de satt ihop - baktill :smirk:
Den ena grannen äger en drygt 1-årig tik som löper för andra gången. De har tiken lös på gården och hon går lite ut och in som hon vill.
Den andra grannen har en hanhund och när frun i huset (som har stenhård pli på hundarna) inte är hemma släpper maken ut hunden så att den ska kunna rasta sig själv och han själv ska slippa gå.

Är det mest tikägarens fel som släpper sin hund utom synhåll under höglöpet eller mest hanhundsägarens fel som släpper sin hund? Kan någon av dem skylla den andre för det inträffade och i så fall vem? Själva parningen skedde ganska exakt mittemellan hundägarnas hus, bakom ett garage.
 
Det är alltid tikägarens fel. Har hört att tikägaren tom. kan bli skadeståndsskylldig till ägaren av hanhunden. Detta även om hanhunden är inne på gården där tiken bor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Rie
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 776
Senast: Gumman123
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 650
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp