Ventilerade dressyrskydd?

MiniLi

Trådstartare
Tips på snygga skydd för dressyr som inte blir så varma?
Jag använder mest damasker med ludd men skulle vilja ha något svalare nu på sommaren. Hästen slår sig ibland rejält om hon blir upphetsad och tappar lite koll på sina långa ben, så de ska sitta stadigt och skydda bra!

Vill dessutom att skydden ska vara stilrena (inte se plastiga ut eller ha detaljer i skrikiga färger), lätta att sköta om och det måste gå att tvätta i maskin!

Har kikat lite på internet, finns ju en uppsjö..
- HG airflow damask. Billiga, men frågan är hur bra de är?
- Back on track damask i 3d mesh ser väldigt bra ut
- LeMieux ser ut att vara ganska lika BoT?
- Anky climatrole står det mkt gott om på internet, gissar att de sitter stadigare än vanliga damasker? Högre prisklass.

Någon som testat och kan recensera? Fler tips?
 
Jag har BoT damasker. De har bra passform och jag upplever dem inte som varma.

däremot tycker jag de håller dåligt. Min häst slår sig på bakbenen, och sömmarna släpper på bakskydden. Även sömmarna på kardborren har släppt. Så jag kommer inte köpa nya.
 
Jag använder professional’s choise, det finns olika modeller. Jag har tvättat dem regelbundet i maskin och de har hållt fantastiskt bra. Finns både enfärgade och i skrikiga färger. Kan tyvärr inte avgöra om de är svala/varma, jag har endast på dem under passet och tar sedan av dem snabbt för att undvika värme.
 
Jag har BoT damasker. De har bra passform och jag upplever dem inte som varma.

däremot tycker jag de håller dåligt. Min häst slår sig på bakbenen, och sömmarna släpper på bakskydden. Även sömmarna på kardborren har släppt. Så jag kommer inte köpa nya.
Trist med dålig hållbarhet! Jag som nästan landat i att köpa BoT🧐
 
Var och klämde på ett par HG airflow och de var definitivt inget att ha. Var bara mjuk neopren runt om, inget stadigare/hårdare på insidan 👎
 
Jag använder professional’s choise, det finns olika modeller. Jag har tvättat dem regelbundet i maskin och de har hållt fantastiskt bra. Finns både enfärgade och i skrikiga färger. Kan tyvärr inte avgöra om de är svala/varma, jag har endast på dem under passet och tar sedan av dem snabbt för att undvika värme.
Min man har Professional's Choices skydd med ventilationshål runt om och är mycket nöjd.
Googlade och såg främst sådana helt mjuka damasker? Eller vilka modeller har ni?
 
Jag är jättebesviken! Allt annat med dem är precis som jag vill ha det. Kanske funkar bättre för en häst som inte stryker sig lika mkt som min
Ja de ser ju väldigt bra ut på alla sätt annars men är ju ovärt om de går sönder snabbt!
 
Jag har precis klickat hem HKM Protection Boots Breath. Får se som de är bra. Var inte så dyra iallafall.
176772657-origpic-be79b4.jpg
 
Har klämt på BoT idag, även de är så himla mjuka.. Är rädd att så mjuka skydd kommer snurra.

Någon som testat Ankyskydden? Har sett att folk tipsat om dem på FB, men när jag googlade hittade jag någon som skrev att de snabbt blev väldigt fula..
 
Har klämt på BoT idag, även de är så himla mjuka.. Är rädd att så mjuka skydd kommer snurra.

Någon som testat Ankyskydden? Har sett att folk tipsat om dem på FB, men när jag googlade hittade jag någon som skrev att de snabbt blev väldigt fula..
De har inte haft ngn tendens alls att snurra
 
Idag kom mina skydd. Har inte ridit med dem utan bara provat dem stillastående, men verkade bra. Kanske att spännena kunde varit 0,5 cm kortare (nätta hästben). Mjuka och följsamma utan att vara sladdriga. Hoppas att de inte blir så varma.

Foto 2020-06-25 17 39 10.jpg
 
Kan skriva under på BoTs dåliga hållbarhet. Jag var också sugen på ett par sådana men såg att två hästar i stallet har sådana och de hade gått sönder (släppta sömmar, vilket resulterar i att de mer eller mindre trasar sönder), tydligen efter ganska sparsam användning.
 
Idag kom mina skydd. Har inte ridit med dem utan bara provat dem stillastående, men verkade bra. Kanske att spännena kunde varit 0,5 cm kortare (nätta hästben). Mjuka och följsamma utan att vara sladdriga. Hoppas att de inte blir så varma.

Visa bifogad fil 53238
Lånar gammal tråd då jag har samma funderingar som TS. Fortfarande nöjd med dessa @villhöver ? Hur är de i storleken?

Eller är det någon annan som hittat något guldkorn värt att prova sedan tråden startades?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 908
Senast: kurakosz
·
Utrustning Jag vill gärna ha tips på bra dressyrskydd. Min häst är 178 cm i mankhöjd med långa ben så de behöver vara ganska stora i storleken...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 859
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver tips på välsittande och gärna ventilerade benskydd. Min häst har en lite svår storlek, då hennes skenben är ganska korta...
Svar
14
· Visningar
3 253
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp