Ventilerade dressyrskydd?

Lånar gammal tråd då jag har samma funderingar som TS. Fortfarande nöjd med dessa @villhöver ? Hur är de i storleken?

Eller är det någon annan som hittat något guldkorn värt att prova sedan tråden startades?
Fortfarande nöjd!
Jag har L både fram och bak på min, hade M fram först då han har ganska smala ben men tyckte de blev för korta så bytte till L som passade bättre på längden.
Rätt rymliga i vidd på min (men glider inte ner eller vrider sig), men han har som sagt rätt smala ben så de är nog normala.
 
Sicken tur att jag inte köpte BoT då de var slut i vitt igår när jag var på Hööks! 😁

Finns det fler märken som är värda att kika på? Gärna att de ska finnas i vitt.
 
Fortfarande nöjd!
Jag har L både fram och bak på min, hade M fram först då han har ganska smala ben men tyckte de blev för korta så bytte till L som passade bättre på längden.
Rätt rymliga i vidd på min (men glider inte ner eller vrider sig), men han har som sagt rätt smala ben så de är nog normala.
Stryker/slår sig din mkt så du ser hur de håller?
Min gör en del åverkan på sina skydd så gäller att få kläm på vilka som inte går sönder så lätt😁
 
Stryker/slår sig din mkt så du ser hur de håller?
Min gör en del åverkan på sina skydd så gäller att få kläm på vilka som inte går sönder så lätt😁
inte jättemycket, men jag hör när jag har skydden att han slår sig då och då. Inget slitage på skydden trots flitig användning :up:
 
inte jättemycket, men jag hör när jag har skydden att han slår sig då och då. Inget slitage på skydden trots flitig användning :up:
Det låter ju bra! Skydd är ju rätt dyrt och man blir alltid så besviken när de inte håller måttet!
Jag köpte tex begagnade Ankyskydd efter att jag startade den här tråden men de har inte alls hållt bra. Ena bakskyddet har nästan som ett hål nu😒
 
Klickade hem en uppsättning HKM, får se hur de passar på prinsessan. Långa, smala ben med ganska stora överben och silkespapperstunn skavkänslig päls är en lite knepig kombo.
 
Puttar upp den här tråden igen.
Har verkligen gillat Alequis meshskydd men de har blivit väldigt slitna där min häst stryker sig som mest. Ankyskydden ska jag nog snart slänga för de har också blivit jätteslitna.

Börjar fundera på om jag kanske borde köpa skydd med hård insida istället. Funderar på dessa från LeMieux:
029C6D14-E6CB-4067-A7D1-E059B86D21FA.png

Eller meshskydden från Lemieux.

Någon som har de jag lagt upp bild på?
 
Jag gillar eskadrons ludd/ meshskydd. Har ett par till barnens ponny och skulle köpa till min häst oxå om jag på något sätt kunde motivera ett köp av fler skydd 😅. Ludd på kanterna, mesh i.
 

Bifogade filer

  • 7E90A036-E752-4278-9E90-CDC36A6CF578.png
    7E90A036-E752-4278-9E90-CDC36A6CF578.png
    149,4 KB · Visningar: 37
Jag gillar eskadrons ludd/ meshskydd. Har ett par till barnens ponny och skulle köpa till min häst oxå om jag på något sätt kunde motivera ett köp av fler skydd 😅. Ludd på kanterna, mesh i.
Jag har tyckt att de sett jättefina ut på bild, men sen klämde jag på dem i butik och tyckte det var oerhört tjocka och klumpiga. Inget för mig!
 
Tipsar om HKM som har andningsbara skydd i "feel-cool"-material. Har sånna och är väldigt nöjd, väldigt lätta dessutom.
 
Tipsar om HKM som har andningsbara skydd i "feel-cool"-material. Har sånna och är väldigt nöjd, väldigt lätta dessutom.
Samma som @villhöver lagt ut bild på tidigare? Jag har funderat på dem, men är osäker på om jag ska köpa så mjuka skydd igen eftersom de slits relativt fort när hon stryker sig. Har inga problem med att det blir repigt eller liknande (som det blir på hårdare material) men de här mjuka fina skydden går det ju till slut hål på gissar jag..
Syns tydligt på mina Alequi, tror de är liknande som HKMs. Bakskydden ser jättefina ut men fram där hon stryker sig börjar det bli rejält slitet.
 
Samma som @villhöver lagt ut bild på tidigare? Jag har funderat på dem, men är osäker på om jag ska köpa så mjuka skydd igen eftersom de slits relativt fort när hon stryker sig. Har inga problem med att det blir repigt eller liknande (som det blir på hårdare material) men de här mjuka fina skydden går det ju till slut hål på gissar jag..
Syns tydligt på mina Alequi, tror de är liknande som HKMs. Bakskydden ser jättefina ut men fram där hon stryker sig börjar det bli rejält slitet.
Nej det är inte samma, dessa har "vanlig" hård insida. Kolla på str*msb*rgsg*rd exempelvis.
Och jag har ett par i L tillsalu :D (har dom i M till nya pållen)
1668420801765.png
 
Nej det är inte samma, dessa har "vanlig" hård insida. Kolla på str*msb*rgsg*rd exempelvis.
Och jag har ett par i L tillsalu :D (har dom i M till nya pållen)
Visa bifogad fil 105442
Ah okej, då är jag med. Jag vill nog ha mer ventilation om jag ska ha med hård insida, som på de lemieux jag lade ut bild på senast. Och är generellt skeptisk till skydd som påstås ha "kylande" effekt och inte bara andas ;)
 
Ah okej, då är jag med. Jag vill nog ha mer ventilation om jag ska ha med hård insida, som på de lemieux jag lade ut bild på senast. Och är generellt skeptisk till skydd som påstås ha "kylande" effekt och inte bara andas ;)
De marknadsförs med "andasfunktion", men man ska köpa det man tror på såklart :). Hursom är jag supernöjd med mina!
 
Jag har i princip övergått helt till "hoppskydd". Tycker mig se samma trend hos många dressyrryttare på insta och i verkligheten, även på framridning inför tävling. Jag kör på Veredus med ventilationshål. Känns som det svalaste alternativet eftersom hela framsidan av benet lämnas öppet, och bak täcks ju bara insidan av kotan. Då får man hårt skal med rejält bra skydd där det behövs utan att det blir så himla varmt tänker jag :) Extremt stor skillnad på hur varm/svettig hästen är under dessa skydd jämfört med traditionella luddamasker!
 
Jag har i princip övergått helt till "hoppskydd". Tycker mig se samma trend hos många dressyrryttare på insta och i verkligheten, även på framridning inför tävling. Jag kör på Veredus med ventilationshål. Känns som det svalaste alternativet eftersom hela framsidan av benet lämnas öppet, och bak täcks ju bara insidan av kotan. Då får man hårt skal med rejält bra skydd där det behövs utan att det blir så himla varmt tänker jag :) Extremt stor skillnad på hur varm/svettig hästen är under dessa skydd jämfört med traditionella luddamasker!
Ja luddiga damasker använder jag väldigt lite. Men föredrar ändå luftiga damasker framför senskydd. Veredus har ju båda varianterna, men sjukt dyra😆
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 959
Senast: kurakosz
·
Utrustning Jag vill gärna ha tips på bra dressyrskydd. Min häst är 178 cm i mankhöjd med långa ben så de behöver vara ganska stora i storleken...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 870
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver tips på välsittande och gärna ventilerade benskydd. Min häst har en lite svår storlek, då hennes skenben är ganska korta...
Svar
14
· Visningar
3 265
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp