veredus olika modeller

J

jagvillvaraifred

För mej är det är mörk djungel alllt det hära med utgående, nya modeller osv.

Jag är ute efter ett par senskydd, bak och fram. Ingen "tekniksskyddds-modell", utan vanliga hedrliga senskydd bak. Som håller, inte snurrar osv.

Köpte ett par Veredus pro light, skydden är väldigt slitna men är ganska säker på attt så heter modellen, och de bakskydden sitter jättebra på min ponny med diverse skönhetsfel på bakbenen (har blivit sydd flera ggr så har utbuktningar) så är väldigt inne på att köpa ett par Veredusskydd.

Vilken modell ska jag köpa?

är skillnaden stor på Veredus Carbon Gel, Olympic, Pro Classic Baloubet, Grand Prix Baloubet?

Finns det fler modeller?

Jag förstår att de dyraste på något sätt är bättre, men är det något negativt med tex Veredus Olympic?
Är det värt att spara pengar flera veckor för ett par andra?

Hur är storlekarna? Vad finns det för storlekar? Tycker det står olika på alla webshopar, vissa Ponny-Full och andra S-M-L.

Om inte Veredus, något annat hållbart märke i någorlunda samma prisklass du kan tipsa om?
 
Sv: veredus olika modeller

Om du ändå inte bryr dig om att ha teknikskydd så är Veredus Young Jump väldigt bra tycker jag. Sitter mkt bra. Inte så dyra heller. Till ponny får man nog ha strl S. Har M till mitt normalstora halvblod.
 
Sv: veredus olika modeller

Jag vet hästar som haft diverse överben, och då har veredusskydden fungerat bra. Så jag antar att det skulle fungera för din häst "skönhetsfel" också. Jag hade rekomenderat grans prix-modellen. Den har jag eftersom min häst är lite känslig i bakbenen, så hon brukar bli irriterad på bakbensskydden. Men med grad prix verkar hon riktigt nöjd :)
Min häst har långa ben och ganska stora ledgångar - därför har hon storlek L, men annars har jag förstått att de flesta storhästar har M och ponnyer S ;)
 
Senast ändrad:
Sv: veredus olika modeller

Jag har M till mitt normalstora halvblod :)
 
Sv: veredus olika modeller

Jag har Veredus Carbon Gel till min lilla storhäst på 155. Hon har S och L bak haha .
 
Sv: veredus olika modeller

Har Carbon Gel och Olympic till min D-ponny. Har S runt om. Rekomenderar de verkligen, tycker de sitter jättebra trots hans lilla överben fram. Carbon Gel använder jag på tävlingar och Olympic på träningar - märker inte nån större skillnad förutom att Carbon Gel sitter lite bättre, kanske bara en inbillning men jag tkr det. Grand Prix Baloubet skulle jag aldrig köpa. Dels är de fula (tkr jag) men också så svåra att hålla rena.
 
Sv: veredus olika modeller

Jag har också Olympic i stl. S runt om till min D-ponny och de sitter perfekt! Han får dock bara använda dom på träning och tävling och när vi är bland folk ;)
 
Sv: veredus olika modeller

Tack alla för svaren!

Jag har testat Olymic i strl M och se satt perfekt bak. M fram var för höga och S vad en aning för tajta runt om.
Är det någon skillnad i storlekarna i Olympic och carbon gel? Strl S hade ju varit perfelta om de bara var lite störra i "spännena".

Grand prix baloubet känns lite över vad jag har råd med tyvärr. Dessutom verkar de ju inte superlätta att hålla rena och fräscha.
 
Sv: veredus olika modeller

Nja, ingen större skillnad skulle jag säga. Dock töjer sig remmarna lite efter ett tag! Så du kanske kan rida med S några gånger så blir de bra tillslut :) eller så får du köpa någon annan sort kanske? Finns många andra fina också.
 
Sv: veredus olika modeller

mja om de bara töjer sej lite grann en 5mm skulle dom sitta som smäck!

Har testat så många benskydd utan att hitta någon som passar, inte ens eskadron :( De enda jag hittar som passar runt om är billiga och sitter inte så värst bra när dom drar upp benen :(..
 
Sv: veredus olika modeller

Mina Olympic har töjt sig typ ett hål. Hade i yttersta först, nu har jag i mittenhålet :)
 
Sv: veredus olika modeller

underbart! och då borde det typ vara samma med carbon gel! (fast blir kanske olympic ändå)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu när tr ändrar sig så mina vanliga veredus bakskydd inte får användas på ponnyn längre tänkte jag byta ut dom mot ett par young...
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: carriemma
·
Utrustning Någon som vet hur veredus pro light är i storlekarna:confused:? Jag har en ganska smäcker c-ponny på 134cm(arab/welsh och newforest)...
Svar
0
· Visningar
794
Utrustning Jag är superkär i Vereduskydden, så snygga!! :love: Men vilken verision är bäst? Jag har hittat dessa: Veredus, Nero Line...
Svar
5
· Visningar
1 178
Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 101
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp