Verksamhet med hur många elever?

Indiv

Trådstartare
Undrar hur många elever per vecka de olika verksamheterna här på buke har?
Allt av intresse, just lektionsverksamhet, vilka andra verksamheter bedriver ni på gården och vad är huvud-inkomstkälla?

Blev förvånad av ett stall i norge som överlevde på vintern med 15 elever per vecka och lite bidrag då huvudsäsongen är sommrarna...

Hur stora grupper är rimliga, läser överallt att det är ridgrupper med 6-10 elever, tycker det är otroligt stort...
Finns trådar om detta, jag vet, men inte specifitk om antal betalande elever per vecka om jag inte letat helt galet. :D

Skriv gärna även hur stor stad osv, så man får en reell uppfattning.
 
Sv: Verksamhet med hur många elever?

putta upp! ni som ridit på ridskola, ni som driver ridskola/ har lektioner, hur stor är grupperna?
 
Sv: Verksamhet med hur många elever?

Jag har ridit på olika ridskolor kontinuerligt och jag tycker det har fungerat bäst på en specifik.
Där rider man i grupper om 4-5 och det är alldeles lagom.
Den ridskolan har 2 lektioner 4 dagar per vecka, 4 lektioner 1 dag i veckan och typ fri ridning för de rutinerade eleverna en gång i veckan.
Detta klarar sig ridskolan på.
 
Sv: Verksamhet med hur många elever?

tack, äntligen ett svar! :D
Ja så har jag fått uppfattningen också, men vill gärna ha fler exempel!
Så den ridskolan hade ca 65 elever i veckan? räknade jag rätt? :P
 
Sv: Verksamhet med hur många elever?

Jag kan kolla upp det, men ridskolan jag red på hade tidigare 52 lektioner i veckan med ca 9-14 ekipage i varje grupp.
 
Sv: Verksamhet med hur många elever?

*puttar på en intressant tråd*

Detta är väldigt intressant att veta.
En fråga jag skulle vilja lägga till är lektionspris?
Och om ridskolan var ett företag eller en förening? (skillnad i bl a momsredovisning och även om du har rätt till bidrag).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 757
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag började fundera på ridskolor och ekonomi och hästmaterial och kom på många frågor som ni gärna får svara på. Var ligger ridskolan...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: ridelev
·
Hästmänniskan Jag har ett lite frågeformulär som vänder sig till er som är aktiva och har koll (antingen som anställda på ridskolan, är aktiva i...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: Zondell
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 101
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp