Vet du något om Don Castillon?

Bounce

Trådstartare
Tycker att D.C är en snygg hingst men hur är han? Har du någon avkomma efter honom eller vet du något intressant om honom? :bump:
När han visades gick det inte att undersöka munnen på honom och han hade lindrig galla patellaleden båda bak. Det låter inte så positivt. Eller?
 
Don Castillons första avkommor är födda i år, 3 st fuxiga hingstföl med bläs och strumpor. De 2 jag har träffat är ädla och rör isg bra. De är trevliga att hantera. Ang hans gallor så fick han innan avelsvärderingen en ny boxgranne som han inte tyckte om. Han stod väldigt mycket på bakbenen för att nå boxgrannen på andra sidan boxväggen och överansträngde sig nog, därav gallorna. Han röntgades innan han fick lösa licens och där fanns ingenting. Gallorna försvann när vi tog bort boxgrannen. Han har alltid varit rädd om sin mun, varför vet vi inte, men den gick att undersöka såpass att veterinären kunde se att där inte fanns bettfel. Han är själv väldigt trevlig med mycket fin gång och har haft bra dräktighet i år. Du kan se fölen om du går in på www.equistrian.net
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 692
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 458
Senast: Fiorano
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp