Vet du vad din/dina hästar kostar per månad?

grodan21

Trådstartare
Har ni koll på vad er/era hästar kostar er per månad/år? Eller blundar ni för kostnaden?
 
Japp, jag vet och håller koll. Det blir 7250 kr per månad i snitt med allt inräknat förutom pryttlar jag köper för att jag vill (men inte behöver)
 
Jag har koll, ungefär ner till ören och kronor 😎

Fölet har jag noterat varenda jäkla utgift på 😅 och eftersom jag tycker det är lite intressant kommer nog det fortsätta så, så länge han finns hos mej 😁
 
Jag har koll på kostnaderna. På gott och ont. Det (den faktiska kostnaden för min häst de senaste åren) är en stor del av anledningen till att jag valt att avvakta med att köpa en ny sedan hästens bortgång i höstas.
 
Nja, beror på.
Kostnader så som vet, foder, skoning, flugmedel, gödsel och liknande har jag koll på

Dålig koll på är staket och liknande, sånt som kostar men med några år mellan gångerna.

Ingen koll alls på kostnader så som el då stall och hus kommer på samma räkning och transport och traktor då dessa används till annat än hästarna och skulle ha även om hästarna försvann.
 
Jag har koll, ungefär ner till ören och kronor 😎

Fölet har jag noterat varenda jäkla utgift på 😅 och eftersom jag tycker det är lite intressant kommer nog det fortsätta så, så länge han finns hos mej 😁
Jag tycker också om att ha koll. Men det är väldigt mycket pengar. Jag räknar in allt, till och med antal mil att köra till och från stallet, och gör inga glädjekalkyler. Då blir det otroligt dyrt.

Å andra sidan så finns det inget annat jag hellre skulle lägga pengarna på.

Sedan behöver man inte ha två, som vi har... :angel:
 
Jag tycker också om att ha koll. Men det är väldigt mycket pengar. Jag räknar in allt, till och med antal mil att köra till och från stallet, och gör inga glädjekalkyler. Då blir det otroligt dyrt.

Å andra sidan så finns det inget annat jag hellre skulle lägga pengarna på.

Sedan behöver man inte ha två, som vi har... :angel:
Milen blir ju inte lika dyra ju fler hästar du kan dela dom på:angel:
 
Jag tycker också om att ha koll. Men det är väldigt mycket pengar. Jag räknar in allt, till och med antal mil att köra till och från stallet, och gör inga glädjekalkyler. Då blir det otroligt dyrt.

Å andra sidan så finns det inget annat jag hellre skulle lägga pengarna på.

Sedan behöver man inte ha två, som vi har... :angel:
Jag kör inom stallet på vägen från jobbet ;)
 
Nej, jag har inte koll på exakt vad dom kostar. Skulle jag börja räkna på det så skulle nog den snåla delen av mitt jag börja grina. Jag vet bara att dom kostar -MYCKET. 😅
 
När jag hade två hästar hade jag bättre koll. Med en häst är det mer skitsamma, jag har högre lön nu och jag vet ju att jag uppenbarligen kan finansiera två så då känner jag att en häst kan aldrig komma upp i den nivån hur mkt den än försöker... jag börjar antagligen räkna på det den dagen jag vill köpa ett hus.
 

Liknande trådar

Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
1 420
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 348
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 232
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 532
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp