Vet inte vad jag gör för fel..

När jag blir osäker så blir jag intensiv. Jag är samtidigt tacksam när någon säger till mig för jag har kört saker i bottnen innan för jag varit för på. Nu vet jag hur han fungerar.. Jag är mer chill och vips han har hört av sig varje dag.. Jag ska försöka att bars slappna av och inte tappa mig själv.

Låter som en typisk "dragkamp" mellan två emotionellt otillgängliga personer.
 
Vi sågs igår och pratade han sa han menade inte att jag inte får skriva. Att jag får skriva hur mycket jag vill. Att han vill träffa mig men han vill jag ska ta de lite lugnt bara. Då han inte vill kasta sig in i något.
 
En sådan kille borde, om han inte vill framstå som manipulativ och ge dubbla signaler, då berätta just det. Långt ifrån alla med manipulativt beteende inser eller anser själva att de är manipulativa. En rejäl andel vill ha mycket kontakt när de vill ha mycket kontakt men lite när de vill ha lite - utan att alls se utanför sig själva och sina egna behov. Jag håller med om att det är vanligare hos killar och kan ha att göra med uppfostran till att världen kretsar kring dem. Sådana personer passar utomordentligt illa med personer som direkt ber om ursäkt för sig själv och tänker att man själv orsakar problemen. Vilket jag upplever är vanligare hos tjejer, som i högre grad uppfostras till att tänka på andra.

Jag menade att det är vanligare bland mina manliga bekantskaper än de kvinnliga dito att efterfråga en kravlös helgrelation, dvs att träffas och mysa, ha sex osv på helgen, men inte en hela-veckan-relation. Sedan håller jag med dig om att kvinnor i större utsträckning uppfostras till att tänka på andras behov, än män, men jag kallar inte de senare för direkt manipulativa för det, även om jag förstår hur du menar med att det kan bli den effekten med personer som bara tänker på sig själva. Men för mig är det ett starkt ord som jag sparar till de fall där det finns någon nivå av medveten i aktionen, att den manipulativa personen vill styra den andre. Att vara dålig på att kommunicera, eller att undvika att kommunicera för att man då riskerar att gå miste om sitt helgsex, är ett trist beteende men inte manipulativt i mina ögon.
 
Vi sågs igår och pratade han sa han menade inte att jag inte får skriva. Att jag får skriva hur mycket jag vill. Att han vill träffa mig men han vill jag ska ta de lite lugnt bara. Då han inte vill kasta sig in i något.
Jag kan förstå detta med att ta det lugnt. Speciellt om man haft några snabba förhållanden tidigare där allt gått fort fram. Nu vet vi ju att ett förhållande kan ta slut när som helst, efter 2 år eller efter 22 år, och att det inte spelar någon roll om man flyttade ihop på en gång eller inte, men samtidigt kan man komma till det stadiet där man inte riktigt vet vad man vill och där man vill få känna sig fram.

Jag är där nu. De senaste förhållandena gick fort fram. Nu ska jag göra det annorlunda. Ta tid på mig, spendera tid med mina vänner också, inte bara killen. Jag vill ha någon att mysa med, jag vill ha någon att hitta på roliga saker med, men just nu är det inte läge att flytta ihop med någon.

Vad han menar med att ta det långsamt är ju inte säkert att det är samma som ditt långsamt. Mitt långsamt är att man hörs och ses, men kanske inte planerar framtiden mer än ett par veckor framöver. Segproppens (läs dejtingtråden) långsamt är att inte höras på flera dagar och ibland veckor beroende på vad han gör.
 
Vi har bokat bowling och julbord på fredag. Jag märker jag blivit lite tillbaka och skriver inte dagligen men han skriver varje morgon och samtalet rullar på. Vi ses på helgerna. Jag brinner inombords och är osäker vad han tycker och tänker men jag vill försöka att inte tänka så mycket och bara låta de flyta på. Han hade ju inte träffat mig så om han inte varit intresserad. Han började även prata att han ville på spa osv i framtiden. Vi har träffats en månad nu, och jag vill egentligen veta om han bara träffar mig eller om han pratar med andra..
 
Vi har bokat bowling och julbord på fredag. Jag märker jag blivit lite tillbaka och skriver inte dagligen men han skriver varje morgon och samtalet rullar på. Vi ses på helgerna. Jag brinner inombords och är osäker vad han tycker och tänker men jag vill försöka att inte tänka så mycket och bara låta de flyta på. Han hade ju inte träffat mig så om han inte varit intresserad. Han började även prata att han ville på spa osv i framtiden. Vi har träffats en månad nu, och jag vill egentligen veta om han bara träffar mig eller om han pratar med andra..
Du fokuserar så mycket på vad han vill. Vad vill du? Mår du bra av hans sällskap? Gillar du honom? Osv.
 
Jag har svårt dehär med att man bara försvinner. Jag skickade till honom igår kl 08.00 och han svarade inatt 01.00 att han vilat hela dagen att vi hörs imorgon. Som idag. Vi ska ses idag och jag har inte hört av honom. Han har ej heller svarat på de jag skrev. Jag går alltid runt och tänker att han kommer avboka i sista sekunden.
 
Jag har svårt dehär med att man bara försvinner. Jag skickade till honom igår kl 08.00 och han svarade inatt 01.00 att han vilat hela dagen att vi hörs imorgon. Som idag. Vi ska ses idag och jag har inte hört av honom. Han har ej heller svarat på de jag skrev. Jag går alltid runt och tänker att han kommer avboka i sista sekunden.

Spontant låter det ju inte som att du tycker det är så himla roligt med den här relationen, läs inlägget @SaraXX skrivit här ovan och fundera på de frågorna (du behöver inte svara på dem i tråden!). Det behöver inte vara fel på någon bara för att man inte passar ihop.
 
Jag har svårt dehär med att man bara försvinner. Jag skickade till honom igår kl 08.00 och han svarade inatt 01.00 att han vilat hela dagen att vi hörs imorgon. Som idag. Vi ska ses idag och jag har inte hört av honom. Han har ej heller svarat på de jag skrev. Jag går alltid runt och tänker att han kommer avboka i sista sekunden.
Vad gör du själv om dagarna?
Har du jobb? Intressen? Träffar du vänner?

Rent spontant låter det inte som ni kommunicerar på samma sätt men sånt kan man lära sig och anpassa sig efter om känslorna finns där.

Först och främst tycker jag du ska ta några djupa andetag och lugna dig ingen kan styra över framtiden helt och hållet. Ingen.
 
Ja vi är ju olika. JAg är en sån som gärna vill planera och vara ute i god tid med saker. Som ikväll ska vi iväg och käka kl 20. Det tar ca 45 min för honom att köra till mig. Och han har inte ens hört av sig eller varit aktiv än. Sånt gör mig stressad och han är mer sån som lever i nuet och tar det lugnt typ..
 
Ja vi är ju olika. JAg är en sån som gärna vill planera och vara ute i god tid med saker. Som ikväll ska vi iväg och käka kl 20. Det tar ca 45 min för honom att köra till mig. Och han har inte ens hört av sig eller varit aktiv än. Sånt gör mig stressad och han är mer sån som lever i nuet och tar det lugnt typ..
Men det är väl bara att ringa och fråga?
 
Ja vi är ju olika. JAg är en sån som gärna vill planera och vara ute i god tid med saker. Som ikväll ska vi iväg och käka kl 20. Det tar ca 45 min för honom att köra till mig. Och han har inte ens hört av sig eller varit aktiv än. Sånt gör mig stressad och han är mer sån som lever i nuet och tar det lugnt typ..
Men ni har väl redan bestämt tid och aktivitet? Då tror nog han att det är klart och sen dyker han upp då han ska.
 
Ja han hade sovit dåligt och kom i tid. Men efter att vi har spenderat en helg ihop så har jag blivit osäker på om jag egentligen vill detta. Det jag kan störa mig på att han kommer hit utan varken tandborste och annat när han vet han ska sova här hela helgen. Lite ovårdad och hade knappt fixat till sig när vi endå skulle ut och äta. Nä jag vet inte vi har helt olika framtids visioner och syn på livet. Han är väldigt omogen. Jag är nog så på i början för jag vill inte vara ensam. Men när det väl börjar bli seriöst och killen visar intresse så dör mitt..
 
Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några gånger eller bara en gång. Jag har nu träffat en kille på 3 dejter. Första dejterna promenerade vi, var ute och åt osv. Sen åkte jag hem till honom i söndags och vi kollade på serie hela dagen åt pizza och bara hade de allmännt gött. Vi hamnade i säng och hade sex och jag sov hos honom. Han var tydlig med att han ville ta de långsamt fram. Jag har ingen stress. Han frågade mig när vi ska ses igen jag sa kom till mig i helgen. Han bara ja de gör jag. Sen skriver vi hela måndagen och han sa de ska bli mysigt att ses på lördag. Vi skulle ut och hugga en gran osv och jag hade gjort planer. Han jobbar natt så jag skrev innan jag somnade på måndagen att det kändes tomt att han var så mysig att sova med han svarade sen att de kommer fler nätter ihop. Sen tänkte jag vara chill och inte höra av mig. Skriver ingenting på hela tisdagen. Inte ett ljud ifrån honom heller. Skriver ett Hej vid lunchtid på onsdagen. Får svar 5 h senare, tjena. Sen tyst igen. Frågade om han vaknade nyss då han jobbade natt han bara nej men det är mycket på jobb just nu. Att vi kunde höras imorgon. Visst sa jag.

Skickade en bild till honom idag på snap och han svarade med en bild på sig själv att förlåt för igår, men jag sover dåligt, jag vill ta de lugnt. Så skrev jag ok sorry att jag kan bli lite intensiv ibland men att jag ska tänka på de. Så frågade jag om han fortfarande vill ses på lördag.

Varav han svarar gör du andra planer jag kanske ska jobba över eller något...
Sen sa ja ok vad synd men jag förstår.

Så sa han vi vill nog olika. Så fråga jag jasså vad vill du då?
Han svarar Göra vad jag vill.. Då sa jag , jag har väl aldrig sagt att du inte får göra vad du vill.
Då sa han ne men jag vill inte prata varje dag.

Sa då nej det behöver vi absolut inte göra, men att vi inte känner varandra än så är lite svårt att veta sånt om varandra.

Så skrev han nä precis vi pratar mer sen ska sova nu.

Har inte hört ett ljud ifrån honom. Är det bara att glömma?
Att han blir irriterad över att jag hör av mig efter ett dygns av tystnad.

ÄR jag för på?

Nä, men det gäller att träffa en person som är som man själv. Ni matchar varandra inte i det avseendet. Leta efter någon där du kan vara dig själv utan att behöva hålla igen.
 
Ja han hade sovit dåligt och kom i tid. Men efter att vi har spenderat en helg ihop så har jag blivit osäker på om jag egentligen vill detta. Det jag kan störa mig på att han kommer hit utan varken tandborste och annat när han vet han ska sova här hela helgen. Lite ovårdad och hade knappt fixat till sig när vi endå skulle ut och äta. Nä jag vet inte vi har helt olika framtids visioner och syn på livet. Han är väldigt omogen. Jag är nog så på i början för jag vill inte vara ensam. Men när det väl börjar bli seriöst och killen visar intresse så dör mitt..

Alltså. Vad är fördelen med honom? Att han vill träffas ö h t? Du verkar ju inte direkt stormande kär eller ens på samma våglängd.
 
Ja han hade sovit dåligt och kom i tid. Men efter att vi har spenderat en helg ihop så har jag blivit osäker på om jag egentligen vill detta. Det jag kan störa mig på att han kommer hit utan varken tandborste och annat när han vet han ska sova här hela helgen. Lite ovårdad och hade knappt fixat till sig när vi endå skulle ut och äta. Nä jag vet inte vi har helt olika framtids visioner och syn på livet. Han är väldigt omogen. Jag är nog så på i början för jag vill inte vara ensam. Men när det väl börjar bli seriöst och killen visar intresse så dör mitt..

Jag tror inte så mycket att det handlar om att du tappar intresset när den här killen börjar visa sig intresserad. Tycker mer det låter som att nu har du börjat lära känna honom på ett lite mer personligt plan och att du börjar inse att han inte är för dig. Det är ju bra, då börjar du förstå det. Nu måste du kanske bestämma dig för om du vill ge honom nån mer chanser (dater etc) eller om du vill vara lite för dig själv ett tag/ se dig om efter någon ny i dating djungeln. Tycker det är jätte bra att du reflekterar över vad du vill och hur du kan passa med en person som partner, det är sunt och visar till att du har kriterier och en egen framtidsvision som du gärna vill dela med någon men för den sakens skull inte på bekostnad av det du själv ser för dig.
 
Jag backade faktiskt några steg och sen gav jag de en chans till. Vi träffades och han har vänt om helt. Visar uppskattning på ett helt annat sätt, klär upp sig osv. Hör av sig dagligen bara för att kolla hur jag mår.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 273
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 061
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp