Bukefalos 26 år!

Vet någon hur man går till väga....??

E

elinda

Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom.
Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva avlivningen men vem hämtar kroppen??.

Han har ätit medicin så han får ej gå till livsmedel..

Tacksam för alla svar

Svensk Lantbruksthänst hämtar. är du osäker på hur du når dem så ring närmsta djurklinik/djursjukhus och fråga, de har numret.

Kolla dock noga om de kan komma på specifik dag, annars får man ha kroppen hemma i några dagar, vilket inte är så kul..

E

elinda

Tack för tipset. Men är du säker på att går även i Västerbotten??

E

elinda

Därför att han är behandlad 2 gånger med tuppkam + 1 gång medicin för knäledsinflamation.
Det är antingen bra nu när han ska kollas igen efter 4 veckors skrittning, eller så är han inte bättre och då blir han utdömd.

jadå, det hämtas kadaver även i Västerbotten, var ska annars bönderna göra av sina djur?

Så, får du inte tag på någon som vet på kliniken (de brukar ALLTID veta) så fråga någon bonde.

Liknande trådar

Hästvård Är så orolig. Kom ut i hagen idag och min häst var jätte loj när jag skulle hämta honom. Såg även att båda bak var väldigt svullna typ...
2
Svar
26
· Visningar
2 143
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 034
Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
334
  • Artikel
Dagbok Man vet inte om det är oktober november eller februari... Nu vill jag fanken ha sol, värme, vår och sommar... Jag vill bli normal Och...
Svar
0
· Visningar
133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hopplös hoppare - hjälp!
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Bro i hage
  • Dressyrsnack 15