Vet någon hur man går till väga....??

E

elinda

Vet någon vem man kan ringa till om min häst blir utdömd och jag måste avliva honom.
Jag ska ta dit distriktsveterinären för själva avlivningen men vem hämtar kroppen??.

Han har ätit medicin så han får ej gå till livsmedel..

Tacksam för alla svar
 
Svensk Lantbruksthänst hämtar. är du osäker på hur du når dem så ring närmsta djurklinik/djursjukhus och fråga, de har numret.

Kolla dock noga om de kan komma på specifik dag, annars får man ha kroppen hemma i några dagar, vilket inte är så kul..
 
Tack för tipset. Men är du säker på att går även i Västerbotten??
 
Därför att han är behandlad 2 gånger med tuppkam + 1 gång medicin för knäledsinflamation.
Det är antingen bra nu när han ska kollas igen efter 4 veckors skrittning, eller så är han inte bättre och då blir han utdömd.
 
jadå, det hämtas kadaver även i Västerbotten, var ska annars bönderna göra av sina djur?

Så, får du inte tag på någon som vet på kliniken (de brukar ALLTID veta) så fråga någon bonde.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 139
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 038
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
15
· Visningar
1 684
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 561
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp