Vete vs vetekli

Tossa90

Trådstartare
Någon som vet vad som skiljer vete mot vetekli, tänker innehållsmässigt? =)
Fått tips att undvika vete för min häst eksem skull, men behöver ge min häst protein å har hittat ett kraftfoder med mkt protein, men innehåller då vetekli, så vet inte hur jag ska göra xD.
 
Någon som vet vad som skiljer vete mot vetekli, tänker innehållsmässigt? =)
Fått tips att undvika vete för min häst eksem skull, men behöver ge min häst protein å har hittat ett kraftfoder med mkt protein, men innehåller då vetekli, så vet inte hur jag ska göra xD.
Kan du inte ge rent potatisprotein istället? Då slipper du allt annat än proteinet sas. Bra är väl iof om du kan blanda med lite betfor el liknande då det annars blir svårt att fodra med.
 
Om hästen inte tål vete så lär hen inte tåla vetekli heller. Leta vidare är mitt tips. Titta först och främst på foder som är grovfoder som lusern och betfiber och i andra hand på rena proteinfodermedel som potatisprotein och soja.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
1 974
Senast: Ise
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
720
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
671
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 067
Senast: Kalkon87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp