Bukefalos 28 år!

Vetenskaplig text

felmar

Trådstartare
Hej! Jag läser svenska 3 och nu ska vi skriva en vetenskaplig text. Med ett PM som inledning. Man ska bland annat ha med frågeställningar som man slutligen ska svara på i sin text. Jag har ingen aning om vilket ämne jag ska ta. Man ska alltså undersöka detta ämne och svara på sina egna frågeställningar. Ämnet får inte vara för brett. Jag är intresserad av djur och feminism. Tips på vad man kan undersöka? :confused:
 
Hur omfattande ska det vara?
Litteraturstudie, egen undersökning?

Djur och feminism är två extremt breda ämnen, det första du måste göra är att göra det snävare. Mycket snävare.
Skriv något om olika flockstrukturer kanske? Själv är jag insektsnörd och tycker de har väldigt intressanta samhällen och strukturer. Det finns dessutom massor med vetenskap i ämnet.
 

Liknande trådar

Kultur Det här klassas kanske bland de mer egendomliga trådstarterna, men man kan ju chansa, ibland får man svar på de mest otroliga frågor här...
Svar
4
· Visningar
648
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 657
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 847
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp