Veterinär i danmark

Bee

Trådstartare
Skulle ju så gärna vilja bli veterniär, men har ju inte en chans att komma in :cry:

Är det någon här som läster till det i utlandet??

Någon som vet hur man bär sig åt för att söka utomlnads?? Någonstans man kan läsa lite mer???
 
Sv: Veterinär i danmark

har ingen koll ang ansökningsprocess o sånt men vet däremot att det är lägre intagspoäng i danmark eftersom man inte får räkna med upplästa betyg utan söker på det man går ut gymnasiet med..antar att ansökan sker gm motsvarande danska vhs..borde gå att söka reda på gm ngn sökmotor..lycka till!!
 
Sv: Veterinär i danmark

Danmark har ju betygssystem med 1 - 13. Därför får oftast svenskar ganska bra betyg eftersom att MVG automatiskt omräknas till 13. Har en kompis som läser där och trivs störtbra. Jag vet inte hur man söker dock...
 
Sv: Veterinär i danmark

Tänk bara på att danskarna har infört ett språktest för att sålla ut de som inte klarar språket och ändå skulle åkt ut.

I danmark har man bara ett försök att tenta!
 
Sv: Veterinär i danmark

har dom infört det nyligt? För min kompis har då inte fått göra något språktest och hon har bara läst i 1 och 1/2 år...
 
Sv: Veterinär i danmark

Jag hörde det på radion i höstas att de skulle införa det eftersom det var så många som hoppade av pga språket.
 
Sv: Veterinär i danmark

ok, ja då är det ju isåfall infört ganska nyligt. :)
 
Sv: Veterinär i danmark

Skulle du kunna tänka dig Budapest? I Budapest finns nämligen en internationell veterinärutbildning på engelska. :idea: Hemsidan är www.univet.hu . Det är inte försent att söka inför hösten än. Det är lättare att komma in än i Sverige och urvalet sker utifrån ett antagningsprov. För att finansiera skolavgiften kan man få sk merkostnadslån från CSN.

Jag pluggar själv här och är i det stora hela nöjd. Utbildningen är väldigt tuff men man lär sig jättemycket. :) I år påbörjade ett 20-tal svenskar utbildningen. I övrigt kommer folk mest från Norge, Israel, Irland, Cypern mm. Det är bra stämning mellan studenterna och folk hjälps åt. Däremot upplever jag att det finns brister i lärarnas pedagogik och skolans organisation och demokrati. Du får gärna pm:a mig om du vill veta mer.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Zpunk
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Amk
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: kolja
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 281
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp