Veterinär skrivit fel i pass?

malinkan

Trådstartare
Hej!

Jag är nästan helt säker på att vet skrivit fel i mitt pass och behöver nu råd.

Bakgrund (Från en messengerchatt, så exakta datum):
11/11-2017 fick jag erbjudande om att ta en häst på foder. 27/11-2017 träffade jag ägaren för första gången, och började ta hand om honom.

4/12-17 Skriver hon till mig att han ska vaccineras dagen efter (5/12-17) och att jag ska ge passet till ridskolechefen som ska fixa det. Senare samma dag har jag skrivit till ägaren "Nu har ridskolechefen fått passet."
Skrev upp detta i min kalender och i en app som heter "Ztable", som också säger 5/12.

Jag äger numer hästen, och idag när jag skulle vaccinera stod det däremot 5/11... Vilket betyder att jag nu måste göra en ny grundvaccination eftersom att jag gick efter messengerchatt, kalender och Ztable-app.

Ringde till veterinären som vaccinerade honom och hon skulle kolla sina dokument, men vad händer om det är sant som jag tror? Att det är fel datum? Kan hon då gå in och ändra detta eller måste ändå grundvacc ske?

Hjälp mig!!!
 
Har du något kvitto/journalanteckning från veterinärbesöket om veterinären inte har det (vilket hen ska ha)? Isåfall bör samma veterinär kunna ändra men finns inga sådana bevis utan du bara har dina egna anteckningar så är det nog ganska kört.
 
Har du något kvitto/journalanteckning från veterinärbesöket om veterinären inte har det (vilket hen ska ha)? Isåfall bör samma veterinär kunna ändra men finns inga sådana bevis utan du bara har dina egna anteckningar så är det nog ganska kört.
Hej!

Jag är nästan helt säker på att vet skrivit fel i mitt pass och behöver nu råd.

Bakgrund (Från en messengerchatt, så exakta datum):
11/11-2017 fick jag erbjudande om att ta en häst på foder. 27/11-2017 träffade jag ägaren för första gången, och började ta hand om honom.

4/12-17 Skriver hon till mig att han ska vaccineras dagen efter (5/12-17) och att jag ska ge passet till ridskolechefen som ska fixa det. Senare samma dag har jag skrivit till ägaren "Nu har ridskolechefen fått passet."
Skrev upp detta i min kalender och i en app som heter "Ztable", som också säger 5/12.

Jag äger numer hästen, och idag när jag skulle vaccinera stod det däremot 5/11... Vilket betyder att jag nu måste göra en ny grundvaccination eftersom att jag gick efter messengerchatt, kalender och Ztable-app.

Ringde till veterinären som vaccinerade honom och hon skulle kolla sina dokument, men vad händer om det är sant som jag tror? Att det är fel datum? Kan hon då gå in och ändra detta eller måste ändå grundvacc ske?

Hjälp mig!!!

Veterinärer har skyldighet att journalföra, det ska inte vara några svårigheter att få fram datum.
 
Vet ringde tillbaka. Journalen sa mitt datum, så jag är glad att jag skrivit upp det och stod på mig även fast hon först inte ville kolla journalen :devil:
Bra att du stod på dig. Jag råkade ut för att vet skrev fel år? :eek: på min ena häst , och även fast felet var uppenbart så var det lite pyssel att få det rätt igen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 316
Senast: Disen
·
C
Hästvård hoppas tråden ligger rätt Var på en lokal tävling i onsdags och skulle visa upp Vaccinationsintygen. Eftersom jag visste att allt var...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 008
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 255
Senast: jerseyko
·
N
Hästmänniskan Tittade just i min hästs vaccinationsintyg och insåg att veterinären har skrivit fel år! -04 istf. -05. Visserligen borde det synas...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: nässla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp