Veterinärer som säljare

Jag tänker igen att vi bör göra skillnad mellan smådjursbehandling och landsbruksdjur nr det handlar om antibiotika och hur mycket pengar det eventuells genererar. 100-pack känns inte om något som skrivs ut för ett marsvin eller en katt.

Vissa läkemedel finns tyvärr inte i mindre förpackningar. Men absolut, när det gäller specifikt antibiotika är ju det i särklass största problemet lantbruket.
 
Jag tänker igen att vi bör göra skillnad mellan smådjursbehandling och landsbruksdjur nr det handlar om antibiotika och hur mycket pengar det eventuells genererar. 100-pack känns inte om något som skrivs ut för ett marsvin eller en katt.
Inte just antibiotika, men med tanke på att tex rimadyl bara finns i 20 eller 100 pack så är det nog inte superovanligt med den mängden till hundar exempelvis.
 
Jag förstår skillnaden mellan veterinären och den oberoende apotekspersonalen, men om vetten ändå får sälja jourdoser förstår jag inte riktigt hur det inte kan räknas som bias.
Jag fick dock ett mer utförligt svar på det i #114 :)
My bad!
Eftersom jag har fått jourdoser ett antal gånger så vet jag att det är en försvinnande liten mängd.
 
Inte just antibiotika, men med tanke på att tex rimadyl bara finns i 20 eller 100 pack så är det nog inte superovanligt med den mängden till hundar exempelvis.
Fast då tar man ju ut så många tabletter som behövs till jourdosen. Man lämnar inte ut en hel förpackning om det inte behövs.

Edit: Insåg att du kanske menade det man får på recept sen och inte jourutlämning, my bad :o
 
Vissa läkemedel finns tyvärr inte i mindre förpackningar. Men absolut, när det gäller specifikt antibiotika är ju det i särklass största problemet lantbruket.
Det där funkar just så mycket bättre här då vet får sälja med. De kan ge ut det exakta antalet tabletter. Inte automatiskt hundrapack. Det enda jag fått i storpack har varit metacam i vätskeform. Den kostade 11€ innan försäkringen ersatt sin del.
 

Liknande trådar

J
Hundhälsa Hej. Hoppas ni orkar läsa hela inlägget. Behöver verkligen folks åsikter/tips/hjälp... Jag och min sambo köpte för 2 dagar sen en 3...
Svar
3
· Visningar
2 189
Senast: Turelur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp