Vetrimoxin-biverkningar?

V

Vera

Nu behöver jag få höra era erfarenheter om hur era katter mått när dom ätit vetrimoxin. Min dam på 9 år fick ett fult sår i örat som blev infetkterat och vi fick vetrimoxin utskrivet och nu mår hon bra igen förutom att jag tycker att hon har börjat dricka mer än vanligt. Hon avslutade kuren i lördags och är precis som vanligt, fångar möss och terroriserar mej som hon brukar. MEN, jag tycker som sagt hon dricker mer nu och det borde hon väl inte göra så många dar efter avslutad kur, eller? Ska ringa vet imorn å höra men jag ville kolla med vad ni har för åsikter om detta? Tacksam för tips och råd
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Jag har katter som behandlats med Vetrimoxin och jag har inte märkt några biverkningar.Kan ju vara en tillfällighet att din katt dricker mera nu.Står det inget om eventuella biverkningar på bipacksedeln som medföljer medicinen?
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Nej, jag har läst igenom flera gånger men hittar inget om ökad törst.. En tanke som slog mej var att hon kanske äter möss som har ätit råttgift, men hon är ju inte sjuk på nåt sätt..
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Min katt Ida äter vetrimoxin för andra gången på kort tid.
Hon blir lite konstig i magen av tabletterna. Men det
värsta är att försöka få i henne dessa. Jag har en tablett-
hjälpare för djur men det hjälper knappt. Hon tycker väldigt
illa om smaken och kräks ibland upp dem. Företaget som
tillverkar vetrimoxin kunde ha anpassat smaken så det
passar djur.
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Har inte haft några problem med biverkningar när jag gett Vetrimoxin och då har jag gett det till veckogamla kattungar ålder fullvuxna katter.

Att din katt dricker mer kan ju helt enkelt bero på infektionen. Är man lite klen behöver man i regel mer vätska än vanligt.
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Ett tips är att ta en klick med mjukost (om din katt gillar det) ovanpå tabletten. Så gör jag när min dam skall ha sitt P-piller. Då slinker det ner utan problem.
Lycka till!:)
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Jag har aldrig märkt några problem med Vetrimoxin, men efter sjukdom kan hon väl ha en del att ta igen.
 
Sv: Vetrimoxin-biverkningar?

Kollar ni inte hur gamla trådarna är när ni svarar :D ? Detta hände för fyra år sedan..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 143
Senast: Rugge
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 795
Senast: tott
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 078
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 594
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp