Vett och etikett vid swishande

Exakt! :devil: Svettigt va?



Sidospår!
Hur många av er loggar in för att kontrollera att ni faktiskt fått rätt summa? Personligen gör jag det endast om det är en främling som köper något av mig. Då får inte personen lämna förrän jag ser att jag mottagit swishen och att den är i rätt summa.
Annars loggar jag aldrig in. Bara jobbigt. Jag ser att det kommit en swish, och förutsätter att personen som jag känner har swishat det de är skyldiga mig.
Jag loggar in men mest för att få bort den där röda pluppen :D
Om en främling köper något kollar jag såklart extra :)
 
Alltid jämna pengar. Är ju dock enbart typ för hästfodret, och liknande. Aldrig till folk jag känner.
 
Fast att avrunda uppåt känns ju då som att fippla med enkronor för mig. Dvs då har jag fipplat med enkronor och reflekterat över enkronor (och ja dricksat en vän för tjänsten som någon beskrev det) om jag Swishar exakt har inget fippel förekommit.
Alltså jag tänker egentligen inte protestera. Men 39 kr kontant blir ju enkronor hit och dit. Kvarleva gissar jag som sagt, tror de flesta struntar i huruvida de får 39 eller 40 kr...
 
Exakt! :devil: Svettigt va?



Sidospår!
Hur många av er loggar in för att kontrollera att ni faktiskt fått rätt summa? Personligen gör jag det endast om det är en främling som köper något av mig. Då får inte personen lämna förrän jag ser att jag mottagit swishen och att den är i rätt summa.
Annars loggar jag aldrig in. Bara jobbigt. Jag ser att det kommit en swish, och förutsätter att personen som jag känner har swishat det de är skyldiga mig.

Inte rätt summa - däremot gör jag det för att kolla vilka som swishat. Jag lägger ofta ut för presenter och aktiviteter med jobbet och vissa är ganska dåliga på att betala. Då brukar jag gå in och kolla vilka jag fått av och sen slänga iväg en påminnelse till resten. Kanske snålt då det ofta inte är några jättesummor per person det handlar om - men totalt sett kan det vara ganska mycket pengar vilka jag ju då inte får in.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 242
Senast: grodan21
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 167
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 604
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 555
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp