vettig ide

L

lbb

en butik väljer nu att ta betalt för att folk ska få kommma in och titta.
en slnt för titten, som dras av om du handlar...bra!
 
Sv: vettig ide

Beroende på vad butiken säljer för något - de kommer att tappa massor av kunder!

Vi är väl många som inte har distinkta köpplaner, men som går och kikar?

Jag tänker på de situationer då jag ska köpa presenter. Jag kan ha en ungefärlig tanke på vad jag vill köpa, men är sällan helt bestämd. Jag vill titta i flera butiker: vilken design är snyggast, vilket pris är bäst?

*Eller, om jag ska handla kläder.
Jag vet om jag behöve byxor, skjortor eller tröjor. Jag vet inte vilka färger eller designer som finns i vilken butik, alltså vill jag titta på urvalet.

Jag vill inte betala för att titta på urvalet för att välja vad som passar mig bäst.

Eller?

Vad är syftet - att minska snatteri?
 
Sv: vettig ide

Vad är bra med det?
Varför ska man betala bara för att gå in i butiken? :crazy:
Verkar ju helt vansinnigt
 
Sv: vettig ide

en butik väljer nu att ta betalt för att folk ska få kommma in och titta.
en slnt för titten, som dras av om du handlar...bra!

Fast det är inget nytt. "Entré libre" har det stått i franska butiker i decennier och jag har en kompis i Italien som berättar om samma skyltar där.
 
Sv: vettig ide

*kl*

Äh det är ju bara ett sätt att bli omskriven. Tänk vad mycket gratisreklam butiken får nu. Butiken hade aldrig haft råd att betala för den mängden reklam. Det skrivs ju tom om den på Buke ;)
 
Sv: vettig ide

en butik väljer nu att ta betalt för att folk ska få kommma in och titta.
en slnt för titten, som dras av om du handlar...bra!

Förmodligen vill dom inte ha kunder...

Jag är visserligen sådan att jag tämligen ofta bestämmer mig innan jag går in i affären - jag ska ha så många av den artikeln !

Men vissa saker vill jag ju kunna klämma och känna på innan jag bestämmer mig för om jag vill ha denna varan eller ej. I synnerhet om det handlar om kläder, smycken, verktyg och annat där design och kvalitet väger tungt.

En sån affär skulle jag troligtvis inte nedlåta mig själv till att besöka.
 
Sv: vettig ide

http://www.svd.se/naringsliv/bransc...ar-betalt-for-att-ga-in-och-titta_8032290.svd

och jag har viss förståelse.. hur många är det inte som går in och tittar o provar, för att sedan beställa hem via nätet istället.

Tack! :-)

Njea, jag tycker fortfarande att det är väldigt ologiskt av en butik att göra så.

Om jag tex. vill ha en viss sorts kryddost, då måste jag betala 5 dollar för att gå in i deras butik för att upptäcka att just den kryddosten var slut/inte finns i sortimentet/var för dyr etc.

Butiken kanske ska ta upp matchen med näthandeln på ett annat sätt än att skrämma iväg kunderna redan i dörren.

Jag tror att butiksägaren kommer att förlora på den här makalöst dumma idén! ;)

Undra hur dom gör om ett sällskap om fyra personer -inför en gemensam middag- kommer in i butiken.
Gäller "Tittili-tut-entréavgiften" för ett helt sällskap eller tar de betalt för varje enskild person?
Butiken kan ju inte veta om de övriga i sällskapet är där för att reka.
 
Sv: vettig ide

Så du ska starta en butik?

nej, jag handlar inte med varor, däremot tjänster;)

däremot har jag en polare som säljer o monterar tuningutrustning till bilar.
och det är många som kommer och vill titta för att sedan köpa via nätet.
nu rer det sig ändå, det brukar sluta med att han får montera skiten och nyper bra betalt då istället
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vettig ide

Känns som du skapat den här tråden för att du vill vinkla det till att du vill ha betalt för att andra beträder din mark? :angel:
 
Sv: vettig ide

Jag gör väl både och.
Gäller det ett ex. ett par gummistövlar eller kängor kan jag gå in för att kolla storlek och pris för att sedan leta ett bättre pris på nätet.
Vill jag ha en klänning till en fest går jag in i olika butiker, men bara för att se vad som finns, och sedan återvänder jag till en av dem och handlar.
 
Sv: vettig ide

Känns som du skapat den här tråden för att du vill vinkla det till att du vill ha betalt för att andra beträder din mark? :angel:

du tog upp ämnet inte jag.
men nej jag vill inte ta betalt för att folk beträder min skog. beträda = till fots,

kommer du med bil mc eller fyrhjuling, häst ställer sig det hela i en annan dager
 
Sv: vettig ide

Jag gör väl både och.
Gäller det ett ex. ett par gummistövlar eller kängor kan jag gå in för att kolla storlek och pris för att sedan leta ett bättre pris på nätet.
Vill jag ha en klänning till en fest går ta modelljag in i olika butiker, men bara för att se vad som finns, och sedan återvänder jag till en av dem och handlar.

ta bort orginalmärkningen ersätt den med en helt oberoende märkning så blir det svårare att hitta modellen på nätet
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: nullo-modo
·
Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
367
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
548
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 450
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp