Vettig träningsapp?

CarEr

Trådstartare
För mycket text i träningstrenden att läsa igenom så det fick bli en ny tråd...

Jag har tidigare använt Endomondo som träningsapp vilket fungerade bra för det jag sysslar med. Ridning, promenader, pilates och om jag har fått värmeslag enstaka joggingpass. Den appen finns ju inte mer så, förslag på vettig ersättare?

Jag har kollat runt. Strava har kollegorna som cyklar, känns inte lika lämpligt för ridning, Runkeeper hittade jag inget för ridning, Relive, mjeh, Ridely, för mkt kringgrejor jag inte behöver.

Det jag vill ha är en app som visar rutt på karta, distans, är inte beroende att att se om jag galopperat eller skrittat.

Så förslag? Gratis är fint, för att vara krass.
 
För mycket text i träningstrenden att läsa igenom så det fick bli en ny tråd...

Jag har tidigare använt Endomondo som träningsapp vilket fungerade bra för det jag sysslar med. Ridning, promenader, pilates och om jag har fått värmeslag enstaka joggingpass. Den appen finns ju inte mer så, förslag på vettig ersättare?

Jag har kollat runt. Strava har kollegorna som cyklar, känns inte lika lämpligt för ridning, Runkeeper hittade jag inget för ridning, Relive, mjeh, Ridely, för mkt kringgrejor jag inte behöver.

Det jag vill ha är en app som visar rutt på karta, distans, är inte beroende att att se om jag galopperat eller skrittat.

Så förslag? Gratis är fint, för att vara krass.
Strava har inte möjlighet att välja ridning då? Min sambo har den när hon springer.
Om det bara egentligen handlar om rutt på en karta borde det väl inte spela någon roll om du har inställt på promenad, cykling eller ridning tänker jag?
 
Strava har inte möjlighet att välja ridning då? Min sambo har den när hon springer.
Om det bara egentligen handlar om rutt på en karta borde det väl inte spela någon roll om du har inställt på promenad, cykling eller ridning tänker jag?
Kanske löjligt från min sida men av vill kunna särskilja vilket som är vad.

Syns visserligen på sträckan och vart jag befunnit mig men ändå
 
Jag har en Fitbit och saknar tyvärr ridning som alternativ när jag väljer aktivitet. Visst kan jag välja promenad eller cykling, eller som appen föreslår (crosstrainer), men jag surar lite för att ridning inte finns med. Det är ju ändå en stor sport.

Hade Endomondo förr. Var nöjd med den. Har tyvärr inget nytt förslag. Förutom Fitbit kan jag ibland använda Lifesum, för matens skull.
 
På Apple Watch loggas bara startplatsen för en ritt om man väljer hästsport. Så jag rekommenderar inte Apple Watch om man vill logga sina ritter.
 
Kanske löjligt från min sida men av vill kunna särskilja vilket som är vad.

Syns visserligen på sträckan och vart jag befunnit mig men ändå

Ett alternativ om du inte hittar någon vettig med ridning är ju att använda tex Strava och någon annan aktivitet (som du aldrig gör annars) som ridning. Det kommer ju stå att du har tex cyklat och inte ridit, men så längre du kommer ihåg det själv så kan du ju iaf särskilja ritterna från andra aktiviteter :)
 
Jag har en Polar Vantage V, och till den finns appen Polar Flow. Där kan du välja på massor med sporter, inklusive ridning. :)
 
Adidas running använder jag! Har hur många aktiviteter som helst att välja på bla ridning, pilates, jogging!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp