Vi behöver en vad-ska-ni-äta-till-nyår-tråd :) !!

Blev grillad ciabatta med kyckling, grillad bacon, tomat,röd lök, paprika och mozzarella till alla utom bebisen :dBarnen fick sedan grilla egna s'more i pepparkaka utomhus framför eldstaden.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211231-192425_Gallery.jpg
    Screenshot_20211231-192425_Gallery.jpg
    76,2 KB · Visningar: 49
Vi kastade i oss middag, lr vår huvudrätt iaf. Vår mini hade inte tid med förrätt och vår huvudrätt..., där var köttet klart ca 1h tidigare än jag planlagt för 😅 och desserten, den gick ner på högkant hos alla tre. Bilder hann jag inte ta 😆

Vinsåsen blev god,... men räknade kallt med att vi hade allt hemma till receptet. Hade i princip inget av det förutom lök & vinet 😝 så blev väldigt att improvisera och smaksatte med bla worcestershire sås, blev bra och rivig smak på den ^^

Vår förrätt tar vi nog som en efter nattnings rätt 😁👌stora frågan är om vi orkar hålla oss uppe till tolv slaget, så tänkte lite alkoholfri bubbel & hummer runt 21 kan bli bra🥂🍾
 
Köttet blev inte bra och jag är orimligt sur!
Det andra blev bra (eller vi har inte ätit efterrätt än) men detta förstörde allt.
Också sur igen för att mamma inte köpte oxfilé som vi sa, hon kunde ju ha frågat först! Ursäkta gnäll. Men 🤯
 
Köttet blev inte bra och jag är orimligt sur!
Det andra blev bra (eller vi har inte ätit efterrätt än) men detta förstörde allt.
Också sur igen för att mamma inte köpte oxfilé som vi sa, hon kunde ju ha frågat först! Ursäkta gnäll. Men 🤯
Tycker att du är rimligt sur... jag tycker inte om rostbiff så jag hade inte ens tillagat den utan det hade morsan fått ta tag i om hon nu brutit vår överenskommelse. Och så hade jag själv ätit en ostmacka, för det är godare än rostbiff!
 
Tycker att du är rimligt sur... jag tycker inte om rostbiff så jag hade inte ens tillagat den utan det hade morsan fått ta tag i om hon nu brutit vår överenskommelse. Och så hade jag själv ätit en ostmacka, för det är godare än rostbiff!
Nej! Rostbiff är (ofta) supergott ! Vad gick fel?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 689
Senast: Badger
·
Mat Definitivt en av de mer, hrm, otippade rubrikerna i Bukes historia :laugh: Jag och sambon ska gifta oss i Sverige i juni och har kommit...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 357
Senast: Cattis_E
·
Äldre Vad ska ni äta på nyår? Stor bjudning eller ensamt firande? Eller blir det på restaurang? Har ni någon "klassisk" nyårsmat som ni brukar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
16 372
Senast: Sofie_B
·
Äldre Tjo! Min sambo fick bl.a. i julklapp att jag ska ordna trerätters till honom någon kväll. Det har inte skett ännu och det påpekade han...
2
Svar
23
· Visningar
2 269
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp