Vi bygger stall!

fejt

Trådstartare
Vi bygger stall med fyra boxar från grunden och jag tänkte att det kunde vara roligt att dela och diskutera. Det är ett kallstall, kortsida sex m och långsida 13 meter. Vi bygger det i vinkel mot en lada och kommer att ha sadelkammare och foder i ladan. Man kommer in i ladan från stallgången via den ladans ytterdörr. Boxarna är 3x4 meter, två boxar har två fönster och två boxar har ett fönster vardera. Över ytterdörren som är placerad mitt på långsidan kommer vi att ha överljusfönster. Vi har murat ytterväggar och boxväggar i lecablock som ska putsas och den övre delen är återanvänd ladugårdspanel. Från logen på den gamla ladan finns en lucka mot en av boxarna så att man kan kasta ner halm. Eftersom jag vill ha hästarna inne på nätterna så var de tvungna att flytta in innan allt är klart med det funkar bra så här på sommaren. Vi gör allt själva. Lite bilder:
Så här såg det ut innan. En gammal utedrift (det är den panelen vi har använt igen):
7475087308_30f9d97730.jpg

Här ser man hur stallet är placerat i förhållande till ladan:
7475043488_9004651e3a.jpg

Från sidan:
7475087442_220cce1165.jpg

Framifrån:
7475087188_28a18faae3.jpg

Och en box från insidan:
7475035804_bd040bda49.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vi bygger stall!

Läste för sent den nålade tråden ovan och inser att jag har postat under fel rubrik. Kanske kan ansvarig flytta till Hästmänniska?
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 264
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 178
Senast: Angel
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 767
Senast: MaRomer
·
Anläggning Hej alla erfarna stallbyggare! Behöver lite planeringshjälp. Vi ska bygga stall. Just nu är det sommarstängt på företaget som...
Svar
10
· Visningar
2 451
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp