Vi förlorade vår vackraste..

Bebben

Trådstartare
Det har gått knappa 9 dagar nu. Det är fortfarande lika tomt, och tårarna bränner konstant i ögonen. Jag förväntar mig fortfarande att få se honom på morgonen, eller att bli omkullrusad när han i ren och skär glädje ska hälsa efter att ha varit iväg med husse.
Jag ramlar inte över någon när jag lagar mat längre, och Snillet har ingen som röjer dagarna i ända med henne. Det är sjukt tomt, trots att vi har fler hundar här hemma.
Men ingen av dom tar samma typ av plats som han gjorde. Ingen av dom är lik honom, dom är ju speciella på sina helt egna vis. Och äldre, lugnare och mer annorlunda. Han var i en helt egen klass!

För ett tag sedan blev han halt på ett bakben, efter en dag av hård ansträngning. Hältan höll i sig i 2-3 dagar, så vi röntgade. Knäet visade pålagringar, och hasleden ömmade. Knäskålen ömmade också, och han hade inte normalt med rörlighet upp till höften (Också röntgad, i fint skick!). Prognosen var ändå hyfsat bra, medicin och rehab och vi borde få flera år till med honom.
Men för ca 3-4 veckor sedan kom hältan igen, och igen. Nytt prat med veterinären, mer medicin och behandling. Utan framgång. Det enda som hjälpte var totalt stillhet, och det var absolut ingenting som han kunde leva med ens för 1 vecka - han blev både olycklig och knäpp.
Vi kände efter, tänkte och jaa.. Kom fram till att utan sina höga mängd motion och aktiviteter, så skulle han inte ha ett bra liv.
Så, vi fick med oss kraftigare smärtstillande hem och försökte att ge honom en underbar sista tid. Långa promenader utan att få ont, simning, lek i skogen och allt han verkligen älskade. Efter en vecka med starka mediciner så kom hältan ändå, och det var dags..

Han somnade in med huvudet i husses knä i bilen, med mig bredvid.
På lördag skulle han ha fyllt 2 år. Jag minns fortfarande när han föddes, och alla hans dagar efter det. Det var en enorm ära att få ha en sådan underbar hund, och jag har honom att tacka för så enormt mycket! Han gav mig villkorslös kärlek, och spred glädje konstant. Jag träffade också mannen i mitt liv genom honom, den blivande pappan till dottern som ligger i magen och snart ska ut.. Jag har aldrig träffat en hund med ett större hjärta innan, och kommer nog inte att göra det i framtiden heller. Han älskade alla, och hade inte en dålig dag under hela sitt liv - utan föddes superlycklig. Och dog lika glad, och lika underbar.

Den 27:e september var en tung dag. Vi gick upp tidigt, och åkte till hans favoritskog där vi myste i det vackra vädret så länge som han orkade. Sen körde vi till veterinären, där vi gick en promenad efter den första sprutan och sen myste i bilen med god mat, älskade bollen och allt kel han bara orkade med. Jag kan inte släppa tanken på honom när han sov, han har liksom aldrig sovit så innan.

Tack för 2 underbara år Bajjon! Jag hoppas att vi ses igen, och att du kan leka hela dagarna utan att få ont nu. Tomrummet här hemma kommer aldrig att kunna fyllas - du var något alldeles extraordinärt! :love:

kollage2.jpg


kollage1.jpg


kollage3.jpg


151-kopiera.jpg


169copy.jpg
Sista skogspromenaden..

218copy.jpg
Han var lycklig som få!

225copy.jpg
Och jag tog en allra sista bild precis innan vi åkte.. Vår vackra, vackra clown.
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

66copy.jpg
Såhär såg han för det mesta ut :love:

589copy.jpg
Eller såhär.. Lycklig, mitt i ett språng, med kärlek i sina vackra ögon. Han var vår Bredkäft! Stor mun, och ett ännu större hjärta - det hävdade alla han mött..
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Fina killen! beklagar sorgen Tove! :( Men du gör så himla rätt, det är vår skyldighet att se när det är dags även om de är "pigga och glada" , se på de två underbara år ni fick med glädje!

KRAM!
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Tack.

Han kommer aldrig att bli glömd här hemma, det är något som är säkert i alla fall. Han syns överallt i våra minnen, och några av hans vackraste och bästa bilder ska bli konst i nya huset sen :love:
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Det är ju så det är, hur tufft det än må vara.. Hade jag haft samvete att vara mer ego, så hade jag förmodligen aldrig klarat av att säga hejdå till honom..
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Kan inte ens tänka mig in i hur det känns.. :( Du får trösta dig med att han hade det bra den tiden han levde och att han fick ett värdigt slut. Och framför allt, att han har det bra nu utan några smärtor.

Styrkekramar.
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Så fin :love:
Han hade inte kunnat haft ett bättre hem än hos dej. Att ta ansvaret när det är som tyngst är det som gör oss till sanna djurvänner hur ont det än gör.
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Vilket mod! Vilken styrka! Och vilken kärlek ni visade honom!

Och jag vet - ert hem är fullt av tomma platser.......

Som en vän skrev till mig häromdagen - tårarna är kärlekens pris!

Kram!!
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Så otroligt ledsamt! :( Vad orättvist att få pålagringar och rörelsesmärtor i så ung ålder.
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Jag vet allt för väl hur det är, min egen förlust är ju fortfarande väldigt nära. Känner med dig :cry:
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Tror du du kan se det så här?:

Du träffade din partner genom honom. Därigenom har ett nytt liv inom kort kommit till - ett liv som är en förening av dig och din partners egenskaper.Han hade därmed fullgjort sitt uppdrag i den här världen och gick vidare till andra uppdrag i en annan värld på andra sidan regnbågsbron.

Med varmt deltagande....
 
Sv: Vi förlorade vår vackraste..

Så fin :love:
Han hade inte kunnat haft ett bättre hem än hos dej. Att ta ansvaret när det är som tyngst är det som gör oss till sanna djurvänner hur ont det än gör.

Håller med! All heder till dig som ser till din älskade väns bästa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
622
Senast: yamyam
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 349
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 462
Senast: sjoberga
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 068
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp